Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Onboard sound]Asus a7n8x onboard sound werkt niet. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1164977)

G-Lo 27-04-2005 11:36

[Onboard sound]Asus a7n8x onboard sound werkt niet.

Heb voor een leuk bedrag een tweedehands systeempje kunnen kopen voor kenissen. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de onboard sound aan de praat van dit mobo.
Nieuwste drivers geinstalleerd, bios gecheckt of ie niet op disabled stond..niks wil helpen.
D'r zit zo'n ac'97 chipje op, dus dat zou eigenlijk gewoon moeten werken.

Ik zie verder wel gewoon in de equalizer van het stuurprogramma dat d'r geluid 'is'. Maar niks geen output.

Systeem is overigens netjes voorzien van windows xp & sp2.

Iemand?

Rieno 27-04-2005 15:37

verkeerde gaatje gebruikt voor de speakers? ;)

heb ik ook al wel es gehad namelijk

twain4me 27-04-2005 16:03

de realtec 97 heeft auto sence als ik me niet vergis

Jolt 27-04-2005 16:28

jumpertjes goed staan op het mobo?
Meeste hebben ook nog een front connector, maar als je die niet gebruikt moet je jumpertjes erop zetten.
Anders gaat ie beetje raar doen.

G-Lo 27-04-2005 19:17

Dat laatste klinkt als iets waar ik ff naar moet kijken. Zag in de vlugheid dat die niet aangesloten was (maar wel gezeten heeft gezien de loshangende kabel) .. d'r heeft eerder een sb live in die pc gezeten dus dat kan wat verklaren.
Thnx, ik ga het ff proberen als ik d'r weer ben.

Preaper 28-04-2005 07:15

Ik heb het betreffende moederbord en kan je vertellen dat je niet naar zulke jumpers hoeft te zoeken. Plug je headset in de middelste audiouitgang (van de onderste horizontale 3). Werkt het niet dan heb je waarschijnlijk pech.

G-Lo 28-04-2005 18:30

Citaat:

Preaper schreef op 28-04-2005 @ 08:15 :
Ik heb het betreffende moederbord en kan je vertellen dat je niet naar zulke jumpers hoeft te zoeken. Plug je headset in de middelste audiouitgang (van de onderste horizontale 3). Werkt het niet dan heb je waarschijnlijk pech.
Haha, ik weet dat díe fout vaak gemaakt wordt maar heb ondertussen wel ondervonden dat daar écht het probleem niet zit.

Maar buiten dat heb je het volgens mij over een ander moederbord. De Deluxe versie van deze, op deze plank zit namelijk maar één rijtje audioin/uitgangen, t'is een simpel ac '97 soundchipje en (helaas) geen soundforge zoals jij die waarschijnlijk hebt. :)

Bedankt iig.

Jolt 28-04-2005 18:35

En jumpertjes zooi nog naar gekeken?

G-Lo 29-04-2005 17:57

Geen jumpertjes kunnen vinden? :|
& handleiding van het mobo helaas op m'n kamer laten liggen dus dat schiet ook niet echt op.
Als paardenmiddel maar even een sb live die ik nog had liggen d'r in geprutst.. maar toch.

Kan overigens ook nergens ene aansluiting vinden voor die audio poorten op de voorkant ?

Preaper 29-04-2005 18:26

Citaat:

G-Lo schreef op 28-04-2005 @ 19:30 :
Haha, ik weet dat díe fout vaak gemaakt wordt maar heb ondertussen wel ondervonden dat daar écht het probleem niet zit.

Maar buiten dat heb je het volgens mij over een ander moederbord. De Deluxe versie van deze, op deze plank zit namelijk maar één rijtje audioin/uitgangen, t'is een simpel ac '97 soundchipje en (helaas) geen soundforge zoals jij die waarschijnlijk hebt. :)

Bedankt iig.

Dat klopt ja, ik heb de deluxe versie. SATA <3

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.