![]() |
[wielrennen] Mario Cipollini stopt definitief met wielrennen
Mario Cipollini stopt definitief met wielrennen. "Het is tijd om te stoppen", liet 'Il Re Leone' weten. De 38-jarige rassprinter was 17 jaar actief in het profpeloton en won in die periode maar liefst 191 wedstrijden.
In de Tour de France won hij 12 etappes en reed hij zes dagen in het geel. In 'zijn' Giro pakte Cipo een recordaantal van 42 zeges. "Mijn afscheid aankondigen op iets meer dan een week van de start van de Ronde van Italië, is een pijnlijke maar eerlijke beslissing. Het publiek zal het wel begrijpen", aldus de wereldkampioen van 2002. "Ik had nochtans graag aan de start van de Giro gestaan om nog een keer mee te dingen voor de zege en voor de leiderstrui", geeft Cipollini toe. "Maar misschien moet een 'oude man' als ik, die veel voor het wielrennen heeft gegeven maar ook veel heeft teruggekregen, gewoon toegeven dat het tijd is om te stoppen". Mario Cipollini Nationaliteit: Italiaans Geboortedatum: 22/03/67 Geboorteplaats: Lucca (Italië) Lengte: 1m90 Gewicht: 76 kg Palmares: Eéndagswedstrijden: Wereldkampioenschap 2002 Milaan-Sanremo 2002 Gent-Wevelgem 1992, 1993 en 2002 Scheldeprijs 1991 en 1993 E3-Prijs 1993 Trofee Luis-Puig 1999 Ronde van de Provincie Syracusa 2001 Ronde van de Provincie Lucca 2005 Etappes in rittenwedstrijden: 12 etappes in de Ronde van Frankrijk (1 in 1993, 2 in 1995, 1 in 1996, 2 in 1997, 2 in 1998, 4 in 1999), gele leiderstrui gedurende zes dagen 42 etappes in de Ronde van Italië (en drie puntenklassementen) 3 etappes in de Ronde van Spanje (2002) 8 etappes in Parijs-Nice Ploegen Del Tongo (1989-1991), GB (1992-1993), Mercatone-Saeco (1994-1995), Saeco (1996-2001), Acqua e Sapone (2002), Domina e Vacanze (2003-2004), Liquigas-Bianchi (2005). |
Zo hey, ondanks dat-ie al vrij op leeftijd is komt het voor mij wat onverwacht.
Jammer, altijd een opvallend coureur geweest. |
In de Haagsche Courant stond dat ie nooit echt zin heeft gehad om te wielrennen. Heb hele stuk nog niet gelezen. Maar 38 is een mooie leeftijd.
|
Hij is inderdaad vaak gewoon liggend op het strand gesignaleerd. :D
Haha ja inderdaad... en hem kennende heeft-ie nu een grote zak met geld verdiend en gaat-ie weer een paar jaar bakken op het strand. :D |
was die niet alleens gestopt en teruggekeerd?
|
Niet echt mijn soort wielrenner.
|
Citaat:
|
Schitterende gast, iemand die durfde vloeken op het systeem, gaan we heel hard missen, Pettachi wordt ze'n eventuele opvolger genoemd, maar die is wat te braaf (tot nu toe)
wie gaat nu de stoute kerel uithangen in het peleton? |
Eerlijk gezegd kan ik daar, ondanks al zijn overwinningen, niet treurig om zijn.
Ik heb hem nooit gemaogen, heeft altijd een arrogante uitstraling gehad :o Net als dat ik liever vandaag dan morgen Petacci zie stoppen:o |
Had hij beter een jaar eerder kunnen doen.
@wolter: heeft Petacchi een arrogante uitstraling? :confused: |
Citaat:
Een beetje teveel zelfverzekerd dat hij toch wel wint (n) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |