![]() |
Dosemulaties in WinXP
Als ik een dosemulatie onder WinXP uitvoer heb ik de volgende 'problemen':
- mijn muis heeft verticaal een te snelle beweging, horizontaal te traag - winamp gaat overslaan - SB-emulaties klinken heel erg krakerig als hier eerder een topic over is geweest sluit deze maar ik heb hierover al een topic in het gamesforum, maar er wordt daar niet op gereageerd, niet sluiten daarm FB's plz |
SB: zelfde probleem mee met Dune2 en FastTracker2 :(
|
Gek hè? Je gaat op een 32bits-based (UNIX) Os een 16bits OS (DOS) proberen na te doen... dat gaat niet vlekkeloos.
De beste oplossing om iets in DOS te doen is een oude Dos / Win-t/m-ME opstartdiskette te pakken en daarmee te booten in Dos-mode |
Citaat:
|
Citaat:
Microsoft zelf heeft er geen belang bij. Welke SoftWare Newby zou het dan moeten doen? |
Citaat:
|
Citaat:
Emulaties kosten altijdwat meer geheugen. Valt wel mee te leven, zeker onder MSDOS zal dat CPU gebruik zwaar meevallen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je DOS games wilt spelen en je hebt XP. Waarom maak je dan niet ff een dos bootdisk (ff googlen en je kunt t vinden)?
Net zo makkelijk en werkt PERFECT. :) |
mijn DB-kaart heeft geen DOS-ondersteuning (te nieuw:()
en ik wil graag Winamp aan hebben tijdens CM2 want daa zit totaal geen guiluid bij als ik er toch DOS-drivers zijn |
Typ VDMSound in Google...het gebruikt soundblaster emulatie speciaal voor XP en NT....Het lost ook enkele andere problemen op, probeer het eens, bij mij werkt het vlekkeloos, geen krakerig geluid enzo
|
Citaat:
NT was bedoeld om een POSIX modus erbij te krijgen ik weet dat NT4 dit implementeerde maar wel maar _ZEER_ basicaal op een niveau waar je dus eigenlijk niets aan hebt. In XP is dit dus ook verwijderd. en POSIX is niet per definitie hetzelfde als UNIX , kijk QNX , dat is geen UNIX maar wel een 100% POSIX OS. |
Citaat:
|
installeer een zogenaamde patch die op de vdmsound site te vinden is...volgens mij kan je dan eveneens cursoropties costumizen alhoewel ik dit NIET zeker weet, zoniet moet maar uninstallen...heb je dit met alle spellen? want ik heb hier nog geen problemen mee ervaren...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19. |