![]() |
[apple] draait xp op een apple laptop?
ok, het volgende, ik wil graag een laptop, ik vind de apple dingen wel leuk, maaaaaar ik wil wel xp blijven gebruiken, kan dit? zo ja, hoe?
|
Emuleren, gaat wel tenkoste van performance geloof ik.
|
Nee.
Ja, je kunt Virtual PC gebruiken maar nee dat is niet werkbaar. Overigens is het compleet van de zotte om Windows op een mac te willen draaien, OsX kicked zoveel meer aars. Mijn advies: speel eens eventjes met OsX, dikke kans dat je dan gewoon die iBook of Powerbook koopt en fijn met OsX gaat werken. |
ja, okee, maar het probleem is dat we hier dus met 8 pc's xp zitten, en dat ik dus wel gewoon op die laptop op een zelfde manier moet kunnen werken (we hebben dus 5 identieke werkplekken, laptop moet de 6de worden)
alleen willen we met die laptop gewoon op andere locaties uit de voeten kunnen |
Wat moet het precies voor dingen doen in het netwerk die zo exotisch zijn dat je bang bent dat ze niet op een mac werken? :).
Ik hop met mijn Powerbook van hot naar her en heb haar in meer netwerken gehangen dan Ron Jeremy zijn jongeheer in een vrouw, en ben nog nooit problemen tegengekomen. :). Dat werkt gewoon hoor. Als ik mijn PB ergens in een switch druk of in het bereik van een wireless hotspot kom is het meestal gewoon gaan met die banaan, zonder dat ik uberhaubt ook maar iets in hoef te stellen. |
uhu....
ok, sta me deze kleine rant toe over netwerken: op t moment dat je een pc in een netwerk plugt, en je wil de bestanden op die pc zien, dan maakt het geen drol uit -welk OS die pc draait -welk bestandsysteem de bestandjes hebben -wat voor architectuur de pc heeft het enige wat uitmaakt is dat ze allebei via tzelfde protocol werken ik weet niet of samba word meegeleverd met os x, ik _denk_ het wel. dus je moet gewoon 'n apple laptopje in een windows netewrk moeten kunnen pluggen |
omg wat voor apple laptop als het nog beetje puik ding wil ik hem misschien wel van je overnemen (y)
verpest je apple niet met windows emulator crap |
Citaat:
|
Wil je de laptop niet ruilen :p
|
Citaat:
|
ik heb nog niets :P
en emuleren is geen optie ik wil gewoon kunnen werken met de bestanden die hier op de server staan (office2003 bestanden) en dit op een begrijpelijke manier voor mensen die alleen windows xp kennen, en niet willen veranderen :) |
als je op je apple gewoon Microsoft Office mikt, dan kan jij gewoon lekker spelen met je word documentjes, EN dan heb je ook nog alle leuke dingen die apple te bieden heeft :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |