![]() |
Bejaarde woestijnrat
Een poosje geleden zijn plotseling twee woestijnratje van mij overleden. Daardoor is er nu één in z'n eentje overgebleven. Ze is al best wel oud en de laatste tijd merk je dat echt. Ze doet niet meer zoveel, is een stuk slomer geworden. Wel is ze laatst nog twee keer ontsnapt, dus dat blijft ze wel proberen.
Nou vroeg ik me af of ik iets voor haar kan doen. Meer dingen in het hok leggen of iets anders qua huisvesting of speeltjes? Ze lijkt een beetje zielig zo. :o |
Besteed er gewoon veel aandacht aan (y).
|
Ze is niet zo heel aanhankelijk en soms heb ik het idee dat ze het alleen maar vervelend vind als ik haar uit de kooi haal. Ik speel wel een beetje met haar in de kooi, maar volgens mij vind ze zelfs dat niet meer leuk.
|
Misschien is ze eenzaam en moet je er een nieuwe bij zetten
|
Citaat:
denk dat je gewoon iets meer speeltjes erin moet gooien.. wcrolletjes, washandjes die ze lekker kapot mag scheuren, een knaagsteentje, zon stokje met voer eraan geplakt (hoe heet dat?) of weet ik veel wat. of zet er een zandbakje in waar ze lekker in kan rollen (als die er nog niet instaat) dat vinden die van mij tenminste heel erg fijn... verder idd wat met dr spelen in de kooi, iets lekkers geven, wat hooi om in te nestelen... |
Citaat:
|
Citaat:
@ts: ik heb precies hetzelfde. ik heb wel het idee dat ze het fijn vindt als ik haar dingen te doen geef, bijv een paar nieuwe huisjes, van dat knisperpapier, een sok, etc, maar eigenlijk wil ze liever haar kooi niet meer uit.. |
Oeh, ik heb haar nog nooit iets van katoen gegeven (sok of washandje) dat ga ik iig eens proberen. Dat zand hadden we eerst wel, maar dat zal ik er weer opnieuw inzetten dan. :)
Bedankt! (y) Ik dacht dat ze juist niet teveel wilde doen, omdat ze zo oud is. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja misschien. Ik ga gauw weer zand lopen.
|
hoe werkt zo'n zandbadje dan :confused:
|
Gewoon, een soort schaal of kommetje waar het beestje lekker in kan woelen. :cool:
Mijn beestje heeft het liefste chinchilla zand (je weet wel, zo'n raar beest). |
ik weet niet of het beesiej blij gemaakt wordt met allerlei speeltjes, wel heel leif bedoelt natuurlijk, maar hij mst gewoon zijn maatje en heeft geen puf (denk ik) meer om te spelen omdat hij gwoonweg wat ouder is. ik zou zeggen, verwen hem met lekker eten praat veel met het beesje en haal hem er af en toe is uit of laat hem is rond lopen in de badkamer en kijk wat hij ermee doet. alstie het niks vindt dan vindt hij het niks en moet je dat proberen te accepteren, snap dat het moeilijk is. ik denk dat een ander beesiej erbij zetten geen oplossing is dat veroorzaakt denk ik alleen maar stress en dat kan dat beesiej niet meer verdragen. maarja ik ben geen dierenpsychopaat ofzo dus ik kan er ver naast zitten!!!! veel succes ermee!!!!!!!! en groetjes aan je schatje
|
Citaat:
Maar inderdaad, beestjes worden oud en hebben soms gewoon nergens meer zin in, hoe kut dat ook is om te zien als liefhebbende eigenaar... Verzorg het beestje gewoon zo goed als je kan en probeer hem nog een beetje te stimuleren met speeltjes, dat werkt bij bejaarde mensen wel in ieder geval. Ok, dat klinkt fout :P . Ik bedoel dat oudere mensen die nog wat te doen hebben minder snel aftakelen dan oudere mensen die alleen maar "achter de geranium zitten". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |