![]() |
Achterlijk
Achterlijk
In rijm gevangen, nooit bevrijd, in stil verlangen door woorden verleid. Zoals de dichter het beschrijft in zijn donkerste gezangen zo zal het eind' van al aanvangen door de leugen begeleid. - - - - - - - - - - - - - - - - - Ik vond het weer is tijd voor een schop gedicht ^^. Het einde vind ik eigenlijk iets te zwak, voorderest vind ik het zelf wel goed. |
Metrisch is het regelmatig, goed gedaan (y).
zo zal het eind' van al bevangen Deze zin snap ik niet helemaal. 'van al bevangen' lijkt er een beetje aan te zijn geplakt omdat dat metrisch ed. mooi klonk, maar ik vat de inhoud niet helemaal. Op zich vind ik het wel in de buurt komen van een dichteromschrijving, maar je durft niet diep genoeg te gaan denk ik :cool:. |
Verleid zonder t
|
Citaat:
@Xin: bevangen = beginnen toch ? Ik hoor het woord wel vaker iig. Ow en dit is GEEN dichtersomschrijving, het gaat over heel iets anders. Probeer er zelf maar erachter te komen wat :) als het echt niet lukt vertel ik het wel... denk ik ^^. |
ik heb bevangen nog nooit gehoord in de betekenis van beginnen. Als 't nu nog aanvangen was :p
Als het geen dichtersomschrijving is, dan weet ik niet wat je bedoelt. En ik ben nu iets te zenuwachtig om daar heelheel diep over na te denken :o |
Citaat:
|
Citaat:
be·van·gen1 (bn.) 1 schuchter, verlegen be·van·gen2 (ov.ww.) 1 (van aandoeningen) overmeesteren |
Citaat:
En ik kan niet echt beschrijven waar ik denk dat hij over gaat. |
Citaat:
dit is wel een heeele erge fout :bloos: ik moet echt iets aan mijn nederlands gaan doen :s maar nu loopt mijn gedicht ook niet meer zo goed :( :( |
zeg heeft iemand ook maar een klein idee waar dit gedicht over gaat ?
en het is dus geen dichtersbeschrijving oid |
Ik heb het idee dat het iemand beschrijft die in de ban van een ander is, betoverd door diegene, en ten koste van zichzelf aan die persoon blijft hangen.
Een droevig eind zal daarop volgen? Maar dat is mijn interpretatie.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |