![]() |
Waar vind je een betrouwbaar baasje voor je huisdier?
Mn vriend moet door omstandigheden verhuizen, maar waar hij gaat wonen mag hij geen huisdieren hebben.
Nu zitten we dus met 2 cavia's die weg moeten want ze kunnen helaas ook niet bij mij. Ik kan ze natuurlijk gewoon op marktplaats zetten of een briefje ophangen bij de supermarkt ofzo maar hoe weet ik dan dat ze goed terecht komen? Het zijn 2 hardstikke mooie cavia's (de 1 helemaal zwart de ander met een piepklein bruin vlekje) en ik wil niet dat ze bij een broodfokker terecht komen ofzo. Hoe vind ik mensen die echt lief zullen zijn voor deze cavia's? |
Je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar ik zou een advertentie zetten op marktplaats. Degene die jullie het meest geschikt lijkt, aanbieden om ze te brengen. Kun je meteen zien waar ze terecht komen, vind je het nix neem je ze weer mee. (y)
|
inderdaad, ga gewoon bij een aantal mensen langs, kijk naar de huiselijke situatie en beslis dan welke het meest geschikt lijkt :)
|
vrienden en vriendinnen vragen
die ken je intussen.. en die kan je beter vertrouwen dan mensen van marktplaats.. |
Citaat:
|
Advertenties plaatsen.
De mensen die daarop reageren (subtiel) vragen stellen en zelf het dier brengen. Als het je niet bevalt zeg je het gewoon en neem je het mee terug (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij thuis hebben nu 8 konijnen 2 cavia's en 3 kippen. Bijna allemaal van mensen en vrienden gekregen die het niet meer zo zagen zitten met die dieren of ook moesten verhuizen. Die kippen zijn allemaal uitgestoten dus....
Maar ik denk niet dat ik wat voor je kan betekenen me pa wil er geen diertjes meer bij :s Je kan tegenwoordig geloof ik ook bij een kinderboerderij langs gaan (tenminste die van ons) daar willen ze maar al te kraag tamme huisdieren. succes! |
Je kan het proberen op http://forum.prexon.nl/degrotecavia, de meesten zijn niet op zoek naar een cavia, maar het valt te proberen natuurlijk... Je weet in ieder geval zeker dat daar echte cavialiefhebbers zitten!
|
Citaat:
|
Heb je inmiddels al iets gevonden?? :)
|
nog helemaal niets (n)
|
op internet
|
we hebben eindelijk iets gevonden, ze gaan naar iemand die als hobby fokt met cavia's! We hebben wel ff gecontroleerd of dit een goed adres was enzo en volgens ons is dit wel een goed adres.
|
Citaat:
fijn dat je wat hebt gevonden!! hopen dat het idd in goeden handen is gekomen :) succes |
Je mag al blij zijn als iemand uberhaubt een cavia zo van je wil overnemen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |