![]() |
WISkunde: Dringend!!!!!!!!
hallo mensen
ik ben bezig met po van wiskunde moet het afhebben voor morgen ik begrijp iets niet echt...kan iemand me misschien uitleggen??? Citaat:
alvast bedankt! |
Door het midden van het bovenvlak en het midden van het ondervlak
Door het midden van de zijvlakken Door het midden van voor- en achtervlak |
Waarschijnlijk de x-, y- en de z-as.
|
Citaat:
|
aww...bedankt voor snelle reactie...
maar welke is nou goed..wat upior zei..of sketch??? er staat niet dat de oorsprong het middelpunt is.... dan zou die van sketch kloppen... maar hoe komen ze dan aan 48 manieren??? iets met elkaar vermenigvuldigen?? |
Citaat:
hoe ze op 48 komen weet ik niet :confused: |
Citaat:
maar in dat stukje is 2 keer 3 assen benoemd...zou het kunnen dat ze met de eerste "3 assen" xyz bedoelen...en met de tweede dat stukje van jou.... thanks !!! |
Citaat:
Om elke as kun je de kubus draaien, die kun je in 4 'standen' draaien die er allemaal hetzelfde uitzien (dus boven-, zij-, of ondervlak boven) 3*4=12 in 6 vlakken spiegelen, 6*2=14 spiegelen in middelpunt 1*2=2 spiegelen in 3 assen 3*2=6 draaien om 4 diagonalen 4*4=16 totaal is 48 varianten lijkt me (plaatje heb je denk ik niet meer nodig) Edit: ze bedoelen alleen 'mijn' assen, er is niet gegeven dat er sprake is van een assenstelsel (je weet ook geen oorsprong) dus je weet ook niet waar de x-, y- en z-as zitten, dus kun je ook niet weten of je de kubus er in kan spiegelen/draaien. |
bedankt lieve Sketch. Je bent in schat...je hebt me gered!!!
|
en weten jullie wat er precies bedoeld wordt met convex???
1. de zijvlakken moeten regelmatig zijn 2. de zijvlakken moeten congruent zijn 3. de hoekpunten moeten congruent zijn 4. het veelvlak moet convex zijn bolrond?? |
Citaat:
(ik hoop dat je er nu nog wat aan hebt) |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |