![]() |
[OS] OEM Windows herinstalleren
Hey mensen,
Ik wil binnenkort mijn PC gaan formatteren, maar nu heb ik een probleem... Windows is op deze PC voorgeinstalleerd en ik heb geen recoverydisk gekregen. Nu wil het geval dat mijn schijf is verdeelt in 3 partities, C,D en E. De E schijf heeft de toepasselijke naam "RECOVER" en deze is ook van een ander format dan de rest, nl. FAT32 ipv NTFS. Zou het kunnen wezen dat deze schijf dient als een recovery CD van windows? Op deze E schijf staat; - Map "Recover" met daarin; RETTEN.000, RETTEN.001, RETTEN.002, RETTEN.003 en retten.exe - PASS.RPT - swconf.dat Als mijn veronderstelling klopt, hoe moet ik dan in z'n werk gaan met formatteren en vervolgens alles weer installeren?? Alvast bedankt! (y) |
Zie je pm.
|
blijft mooi: partities
:rolleyes: |
Ga naar de winkel en eis een Windows-CD, je hebt er voor betaald lijkt me.
|
Citaat:
|
Dus die ene partitie werkt niet als een recover CD?? :(
|
Citaat:
|
Het was een Aldi aanbieding :o . Weet iemadn mss ook hoe dat dan in z'n werk gaat? dat formatteren en recoveren?
|
Citaat:
|
Wablief? :p
|
Zoek.... en gij zult vinden......... :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hmm....wat zal deze passage voor mij gaan betekenen?; LET OP : Tijdens het opstarten vanaf de diskette wordt een RAM-drive aangemaakt (als u er voor kiest om met CD-ROM ondersteuning op te starten). Op deze RAM-drive wordt een aantal files geplaatst welke ingepakt op de diskette staan (in de file EBD.CAB). Dit betekent dat er een driveletter bij komt, net voor de CD-ROM waardoor de CD-ROM speler(s) een letter opschuiven in het alfabet! En het is indd zoals Manus J. van Alles zegt :o |
Omg... ik lees nu dat alleronderste deel en ik snap er geen hol meer van :(
|
Citaat:
|
Klopt helemaal, daantje.
Ff wat uitleg over het stukje daarboven: Een ramdrive is een tijdelijke partitie dat aangemaakt word in het werkgeheugen (het ram-geheugen), krijgt een nieuwe schijf-letter en er word er nog wat zooi opgegooit. Deze ramdrive verdwijnt weer wanneer je je werkgeheugen weer leegt, door je computer te herstarten. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32. |