![]() |
Bandnamen
Hoe heet het bandje waar je in speelt? Wie heeft de naam bedacht? Ben je het ermee eens? Waarom voor die naam gekozen?
Genoeg vragen, vertel! O ja... en alle tips voor leuke namen zijn welkom :D |
The Shellies, omdat een vriend van mij een obsessie heeft voor die blauwe-Durex condooms, en omdat er een schelpje voorop staat, ze 'shelly' noemt, dus logischerwijze kleine stap om je band er naar te noemen.
|
hallow
bedacht met de bassist woordenboek op een willekeurige bladzijde opengeslagen ik ben het er absoluut mee eens (y) donderdag heten we pustefix, naar de zeepbellen |
Soulnerve.
|
|
Snooze
omdat we een naam nodig hadden...toen zijn de 2 gitaristen dingen bij langs gegaan en kwam toen bij de wekkerradio die daar op de kamer stond...en sindsdien heten we Snooze |
jullie site kan echt niet hoor renault:nono:
|
Citaat:
ik was vroeger degene die daarvoor zorgde, tot 1 van de gitaristen besloot dat ik te weinig deed en nu maakt hij m...ben dr ook niet blij mee :p |
Innesion
Een combinatie van 2 woorden, ik weet alleen niet meer welke. het betekent trouwens niks.. en bedacht door gitarist en zangeresje |
bapunkt
betekent niks.. |
Gay and roaring.
|
Zero Velocity;
Ik kwam met de Velocity, hij met de Zero. Semiramis; Door het verhaal over Nimrod. |
missing coins
joost mag weten waarom ik die naam bedacht heb, maar ach op zich ligt het wel lekker in de mond en men kent ons nu toch al onder die naam dus we hebben geen behoefte om hem te veranderen. |
de vrouw van joão
mn andere bandje, die naam bedachten we samen toen we geblowd hadden. |
The marrowbones, gitarist en ik (drummer) zijn opd enaam gekomen doordat we een keer mergpi9jpjes hadden gekocht en daarmee hebben we lopen klooien, en de engelse vertaling van merpijpjes = marrowbones
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Be like Mozes
Omdat onze drummer op iemand lijkt die Mozes zou kunnen heten. |
hm leuke bandnamen verzinnen blijkt dus nog moeilijk te zijn
|
Yep
|
oh en met sigur deejayen onder de naam:
find it (boys) dit hebben we van die photoplay-apparaten. Find it (boys) is zoek de 5 verschillen tussen uit de kluiten gewassen homofielen. Met zekerheid ons favoriete spel op de photoplay, we zijn er ook meerdere malen kampioen van Nederland mee geweest. |
Eerst heetten we Amplific Vigour, en ik ga NIET vertellen hoe we daar bij kwamen en waarom enzo.
En nu heten we geloof ik Breaktrack...heb ik bedacht, letterlijk "remspoor"...haha, dolletjes met de letterlijke vertalingen... Misschien is het al weer tijd voor een nieuwe naam... |
Mijn vorige bandje heette: Proper Condom Use
En ik wil dat de nieuwe mydogisgone heet :o |
Appendix
In een dolle bui bedacht met de bassist en drummer aangezien er op het begin nogal wat problemen waren met de zangeres (is inmiddels weg) die een beetje een aanhangsel vormde. Gelukkig nemen we onszelf niet zo serieus. |
Citaat:
|
je moeder
...omdat we een nederlandse naam wilden, die opvalt en die mensen makkelijk onthouden en verstaan. |
"Ilona's Maden" omdat Ilona vaginale maden had.
|
32
Haha.. te simpel, maar er zit een heel verhaal achter, daar zal ik jullie niet mee vervelen:) Is overigens wel erg handig, want het is uit te spreken in elke taal, zonder problemen:) Aelin x x x |
Da's best vies, opzich..
Ik weet nog wel van die Trollops, dat een van onze zangeressen to be dat toen van Gillmore girls had, dat die Lorelei dat zei tegen haar moeder, ofzo. Maar wij waren een stille band. Verder tja, l'Enfant Avant is zo'n stoffige naam die ik soms opvis om electronica onder op te slaan. Wel een leuke naam, omdat er veel bij te verzinnen is en het wel lekker bekt. |
Rieno:
haha vertel mij wat...maar ik maak m jammer genoeg niet ik was vroeger degene die daarvoor zorgde, tot 1 van de gitaristen besloot dat ik te weinig deed en nu maakt hij m...ben dr ook niet blij mee ________________ Eeeej jong Rieno, Wat is dat nou? De site publiekelijk afzeiken omdat jij te beroerd was maar ook iets erop te zetten. Dat vind ik eem niet kunnen. En dan ook er nog eem niet blij mee zijn. Slechte zaak Rieno, beetje respect graag. en eeeh wie is er nog meer dan niet blij mee? en Snooze is vrij willekeurig als naam uitgekozen toen ik in Winschoten woonde en altijd bier dronk met Erik, omdat hij dan eem peukjes kon roken. Toen stond er zo'n woord op een wekker dat doorpitten betekent. en wie houdt er nou niet van uitslapen. Verder waren de alternatieven: Surrounded by Pussy, Tramlet, Pencilass en Droga Droga. en eeeh, niet zo zeiken Rieno moi! |
"sjek sjek en de vloetjes" :cool:
|
Citaat:
|
Simon The Ghost heten we, een nummer van gewaardeerde band en inspiratiebron Caesar. Maar er komt een naamsverandering aan omdat we Nederlandstalige nummers maken en een Engelse naam is wat apart dan.
Rechtstreeks uit de bio: "Simon The Ghost is misschien een rare naam voor een band die Nederlandstalige rock maakt, maar toen de band in 2001 gevormd werd begonnen de bandleden met accoustische Engelstalige liedjes. Inspiratie kwam toen vooral van Caesar - de band heeft zijn naam dan ook aan het gelijknamige nummer van de Amsterdamse band ontleend." |
Age of Bassie, dat is mijn hitsige band met knopjes :eek:
Teh Lulz doet het erg goed op teh intarnets... Jesus and the Renegades, daar speel ik gitaar haha :confused: en ik heb een band die SCWDC heet en dat is met bliepjes !! |
de Waarde van Baarden
|
Operation Sand
is een nummer en een 7" van Karate. |
Citaat:
|
ja jong, daar ben jij operator voor toch?
|
knights of insanity , het zou eigenlijk een tijdelijke naam zijn, maar een beetje blijven hangen, tis een corny naam maargoed...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
owja: