![]() |
afstand
zoekend
naar een weg om jouw afstandelijkheid te overbruggen, sta ik tevergeefs aan de overkant van het water dat ons zal scheiden tot dat jij, in het diepe durft te springen Wat vinden jullie? xxx Mrink |
Qua gedicht niet enorm sterk, maar wel qua gevoel. Dat komt waarschijnlijk omdat het nu past bij de periode waarin ik zit.
:( |
hoe bedoel je qua gedicht niet sterk? het gedicht gaat toch ook om de inhoud of ben ik nou gek..
iig bedankt voor je reactie. |
Tuurlijk gaat het ook om de inhoud. Maar het gaat ook om hoe je de inhoud weergeeft. En dat is bij een gedicht wel belangrijk.
|
Citaat:
Qua gedicht is het niet veel. Maar inderdaad, qua gevoel wel. Het zegt heel veel. En ik denk dat veel mensen, waaronder ik, zich wel kunnen vinden in dit gedicht, aangezien mijn leven op dit moment nou ook niet al te vrolijk is. |
wanna talk about it?
|
Citaat:
Ach.. als je in een emotionele bui bent, zijn sommige gedichten, die je normaal niet mooi zou vinden opeens veel mooier. En die van jou is er 1 van :) Het spreekt me aan omdat jij niet echt op de buitenkant van het gedicht let en het gevoel laat heersen. Sommige mensen vinden het niet mooi, anderen wel. Ik, op dit moment, vind het fijn om te lezen! |
De vorm, weergeving, ritme, metrum, enz. zijn verwaarloost, daardoor komt de inhoud minder mooi naar voren. Probeer te spelen met woorden, beeldspraak, verhullingen, verassingen, climax, enz.
Gedichten gaan niet alleen maar om de inhoud, de vorm is zeer belangrijk. Het gaat er bij dichten juist om hoe je de inhoud weergeeft. |
maar in wat voor situatie zit je nu dan?
dus normaal zou je mijn gedichtje niet mooi vinden? :( |
Citaat:
En normaal gesproken zou ik de zin (want uiteindelijk is je gedicht een in stukjes geknipte zin) wel mooi vinden, maar je mist dingen als het metrum, stijlfiguren, klankspellen, verrassende elementen. Ik kan het niet goed uitleggen. Je gedicht is op zich best mooi, maar er zit niets in dat het uiterlijk van het gedicht mooi maakt. Ik denk dat je een 'mooi' gevoel vasthoudt, maar probeer dat ook mooier te beschrijven :) |
Ik zal je commentaar onthouden, ik hoop alleen dat mij dat lukt, spelen met woorden en die verassende elementen waar jullie het steeds over hebben. Tamelijk lastig lijkt me. Ik zal m'n best doen! :)
Verder erg klote, je situatie. Sowieso natuurlijk dat het uit is, maar helemaal dat je dingen nog niet goed hebt kunnen bespreken. Zijn jullie als vrienden uit elkaar gegaan? dat is meestal een stuk prettiger vind ik altijd. sterkte ermee, groetjes Mrink |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |