![]() |
Joanna Newsom
http://kindamuzik.net/gfx/joannanewsom-grp2-0405.jpg
zij verdient wel een topic. Raar! “Toen ik begon met zingen wist ik wel dat mijn stem anders klonk maar ik had nooit verwacht dat mensen er zo sterk op zouden reageren.” Joanna Newsom is eenentwintig en maakt surreële folkmuziek met een stem die het midden houdt tussen die van Björk en Joni Mitchell, of een kruising van Macy Gray’s stem met die van wijlen Kevin Coyne. Newsoms stem leidt tot tegengestelde reacties. Is er een middenweg tussen houden van en haten? Tussen genieten en walgen? kindamuzik.net mooie muziek, ze heeft samengewerkt met o.a. devendra banhart. download het debuut album the milk-eyed mender (Y) |
Omg ja ik ben fan van Joanna Newsom (L)!
Cassiopeia is het mooiste nummer, en de video van The sprout and the Bean is ook erg goed. Ik vind het sowieso heel leuk dat in haar muziek eens niet de gitaar of de piano centraal staat, maar de harp. |
Erg leuk, lekker gekke liedjes. Je zou dr ook wel met Björk kunnen vergelijken denk ik. Ze hangt wel eens met devendra bahart en de cocorosie chicks, om nog wat vergelijkingen te noemen.
|
Citaat:
|
klinkt best oke (y)
|
heb t album ook ja, wel okee maar een beetje te vaag soms, kan er geen uren naar luisteren...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55. |