![]() |
gerold in amsterdam
edit
|
Past beter op Werk Geld en Recht, verplaatst dus.
|
Vervelend, joh!
Je moet inderdaad extra betalen voor je paspoort (of id-kaart) omdat je de oude kwijt bent. Bij het aanschaffen van een nieuwe moet je namelijk de oude kunnen overhandigen. Volgens mij moet je je treinkaartjes naar je opleiding gewoon betalen, daar is geen vervangend iets voor ofzo. En van die aangifte weet ik niet, ik zou gewoon naar de politie Zwolle gaan, dan hoor je het daar wel. Kunnen ze het doorsturen naar Amsterdam (dat zullen ze toch wel doen?). Succes! |
Ik dacht dat aangifte ook in eigen woonplaats kon.
Aanvraag OV kost idd geld, in de tussentijd mag je dacht ik 1 kaartje declareren, rest is eigen risico Ik dacht dat je nu ook gewoon Paspoort kunt aanvragen...maar dat weet ik weer niet zeker |
Ik heb een keer een paspoort aangevraagd en gekregen zònder mijn oude indentiteitskaart te moeten overhandigen...
|
Citaat:
|
Ignoramous, dat soort dingen (MP3-speler) moet je thuislaten. Alle onnodige spullen moet je thuislaten.
Zelfs die ID kaart kon je thuislaten (alsof je gecontroleerd zou worden, ya right!). Overigens kom je met een ID zonder problemen Turkije binnen. |
Inderdaad.
|
Ik denk niet dat ze zit te wachten op vermanende vingertjes.
|
Citaat:
|
Je kunt inderdaad een nieuwe ov aanvragen voor 30 euro. In de tussenliggende tijd (10 werkdagen) moet je zelf je treinkaartjes betalen.
|
Citaat:
Een vriend van mij is dat de eerste week gelukt, de rest van de dagen moest hij wel kaartjes kopen |
Citaat:
|
Met een doorlopende reisverzekering is het geloof ik ook mogelijk om alle gemaakte kosten (ov aanvragen, mp3speler etc) terug te krijgen. Is mij ooit wel gelukt na het verliezen van een portemonnee.
Succes iig, goodday. |
Citaat:
OV kan je vrij snel regelen; bij het postkantoor een formulier halen voor wanneer hij gestolen/kwijt is, dat invullen, stempel van de politie erop, formulier weer inleveren bij het postkantoor, betalen (iets van 35 euro) en tien dagen later krijg je bericht dat je hem af kan halen (je kan dan níet wisselen van kaart!). Tot die tijd moet je dus zelf voor je vervoer betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
en ja, je kunt overal aangifte doen (leuk als je in een intercitytrein beroofd wordt, zou je moeten gaan kijken in welke gemeente je toen was?;))
het belangrijkste is namelijk dat jij een bewijs van aangifte hebt (is tegenwoordig ook geldig als legitimatiebewijs). de kans dat je spullen gevonden worden is erg klein, maar als de politie ze vindt, dan zoeken ze gewoon naar jouw adres en niet of er in hun district aangifte voor is gedaan (zonder aangifte krijg je teruggevonden spullen namelijk ook terug) |
Citaat:
|
edit
|
Ghehe. Volgende keer beter opletten. :D
ID-kaart kwijtraken gaat je nog een behoorlijk cent kosten. Je moet sowieso aangifte doen (en wel meteen) bij verlies of diefstal van een paspoort of ID-kaart. En met het proces-verbaal naar de gemeente, waar je dan extra moet betalen om een nieuwe te krijgen. Voor Turkije heb je overigens geen paspoort nodig. ID-kaart is daar ook geldig. |
ow wat een rompslomp! Dat is eigenlijk nog wel het vervelendste...
Toen mijn tas gejat was heb ik het lekker laten zitten, de politie deed lomp en ik moest overal serienummers ofzo van hebben en toen dacht ik: Laat maar! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |