![]() |
Credit Card aanschaffen - welke?
Ik ga over een tijdje naar Amerika en ik heb een creditcard nodig omdat ze bij veel dingen in de VS alleen credit card accepteren.
Nu wil ik er dus een gaan aanschaffen, maar eigenlijk weet ik niet welke ik het beste kan nemen. Enkele bekenden zijn VISA, Mastercard en American Express. Maar welke is nou het beste? Welke wordt overal geaccepteerd? Maakt het iets uit welke van deze 3 ik neem? |
Visa heeft vaak de interessantste aanbiedingen en wordt overal ter wereld geaccepteerd.
|
Zelf ben ik blij met Visa, maar ik meen dat in America de Mastercard breder geaccepteerd wordt.
Hou er overigens wel rekening mee dat niet iedere pauper een credit card krijgt. Je mag geen negatieve aantekeningen bij BKR hebben en een vast maandinkomen met een bepaald minimum. Uitzondering hierop zijn de studenten credit cards, maar deze hebben een laag limiet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nadeel is dus het maximumbedrag van 1000 Euro...
Op een beetje vakantie draai je dat er zo doorheen, zeker als je ook een auto gaat huren bijvoorbeeld (en borg moet betalen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je ook aan de creditcard ZONDER inkomen. Ik bedoel, mijn 'inkomen' bestaat uit het zakgeld wat ik maandelijks van mijn ouders krijg. |
Lijkt me onmogelijk dan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof dat VISA wereldwijd het meest geaccepteerd wordt, in tegenstelling tot Mastercard. American Express schijnt heel erg duur te zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben onlangs via de states naar een aantal caribische eilanden geweest, VISA kom je echt overal tegen, Mastercard en American Express iets minder...
VISA heeft trouwens goede aanbiedingen, ik heb bv de VISA moneyback, zolang ik het op tijd betaal, betaal ik geen interest en al mn inkopen worden aan het eind van het jaar opgeteld en ik krijg dan een klein percentage terug, handig :) I like.... :cool: |
Citaat:
|
Ik ben student, heb geen vast inkomen maar heb voor mijn stage in Australie wel mooi een creditcard gehaald bij de Rabobank. Gewoon een mastercard en hij werd daar trouwens overal geaccepteerd.
Maarre als je slim bent, neem je gewoon je europas mee, klinkt vreemd maar mijn "europas" deed het gewoon in alle geldautomaten die australie rijk was. Gewoon zoeken naar een ATM ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38. |