Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (de serie) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1167934)

Uice 01-05-2005 11:30

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (de serie)

Op de film moeten we nog even wachten, maar BBC zendt dinsdag om 0:20 de eerste aflevering van deze sf-britcom uit. Doe er iets mee (kijken ofzo).

Olijf 01-05-2005 12:00

Zou ik graag willen doen maar ik vergeet steeds dat het komt.
En de tijd is ook niet echt chill ofzo.

Sneaksie Thief 01-05-2005 12:37

Ik ga het misschien wel kijken, als ik niet in slaap val... de film ga ik zekers naar toe; ik ben nu het boek aan het lezen (in het Engels), het tweede deel ''The Restaurant at the End of the Universe''. Het is zo hilarisch http://www.anchoredbygrace.com/smileys/roflololol.gif en gewoon grappig.

Moviesite is ook leuk:
http://hitchhikers.movies.go.com/

N00dles 01-05-2005 20:28

Ik ben inmiddels ook al bezig in het boek (nu ben ik bij 'Life, The Universe and Everything') en ik ben ook wel erg benieuwd naar de serie (en sowieso de film natuurlijk).

Peperkorrel 01-05-2005 21:19

Ah, ik zal ook zeker kijken. Ben óók bezig in het boek (bij The Restaurant At The End Of The Universe). Geweldige humor.

Trimm Trabb 01-05-2005 23:19

Citaat:

Juice schreef op 01-05-2005 @ 12:30 :
Op de film moeten we nog even wachten, maar BBC zendt dinsdag om 0:20 de eerste aflevering van deze sf-britcom uit. Doe er iets mee (kijken ofzo).
WAAAH! Ik ga kijken!!!
(goh, wat een verrassing)

Uice 06-05-2005 21:23

Goed gedaan wel, maar echt hard gelachen heb ik nauwelijks, aangezien de dialogen exact hetzelfde zijn als in het boek en ik ze dus al behoorlijk vaak heb gelezen.

RaoulDuke 14-05-2005 14:13

Ik heb de film reeds gezien en moet zeggen dat hij me toch wel enigszins tegenviel. Niet al te best gecast, veel saaie stukken, sommige overdreven stukken die gewoon NIET grappig waren enz.
De guide zelf was echter wel briljant. Geen spijt van hem gezien te hebben, maar viel me toch ietwat tegen.

Peperkorrel 14-05-2005 14:57

Heb de serie inmiddels gezien (gemist op tv, heb de zes delen maar gedownload), en ondanks dat het er af en toe TE cheesy uitziet en het acteerwerk vrij matig is, is het dankzij het script alsnog wel briljant (vrijwel letterlijk het boek, dus kan haast niet anders :)).

Serie behandelt overigens de eerste twee delen (The Hitchhiker's Guide (...) en The Restaurant At The End Of The Universe). Dat is een mooi compleet verhaal - maar ik hoor dat de film slechts het eerste deel bestrijkt? Mist dan wel enige afronding, lijkt me?

Spoiler

KIET 17-05-2005 22:01

De film is inderdaad het meest gebaseerd op het eerste boek - The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy. Maar het was altijd al het idee geweest om de film anders te maken dan de rest. Persoonlijk had ik het idee dat de vraag over het Leven, het Universum, Alles minder centraal stond. De Vogons komen er veel meer in voor, dus niet alleen aan het begin zoals in het boek of de miniserie. Sommige dingen zijn bijna hetzelfde gebleven, andere dingen zijn volledig verdwenen of er is iets volledig anders van gemaakt. Er zit een heel subplot in over een Point of View gun, en een gast die speciaal door Douglas voor de film was bedacht. Het is dus niet zozeer een remake, maar meer een vergelijkbaar verhaal met de herkenbare dingen en de herkenbare stijl van de oorspronkelijke HHGttG :)

Persoonlijk vind ik de miniserie leuker dan de film. De miniserie weet toch de humor beter te pakken te krijgen, en ik vind de personages dan wel de acterus sympathieker. Vooral de Ford Prefect uit de miniserie prefereer ik ver boven de Ford Prefect uit de film. Bovendien kan imho niemand tippen aan Simon Jones als het op het vertolken van de ultime 'normale' man Arthur Dent aankomt. Verder vind ik de stem van Peter Jones veel fijner voor het boek, en de onscreen verfilming van het boek is in de miniserie leuker gedaan. THHGttG miniserie heeft gewoon meer grappen erin laten zitten en neemt meer de tijd voor dingen. Bovenal, dat moet ik nog even kwijt :), blijf ik Marvin de Paranoïde Robot (hij maakt een cameo in de film :)) in de miniserie veel leuker vinden dan Marvin uit de film - de eerste komt gewoon veel depressiever over ook. Als je, net zoals ik, echt fan bent van de miniserie en ook wel de boeken dan zal de film misschien wat tegenvallen omdat je dingen gewoon mist of anders gewend bent, maar op zichzelf is de film nog altijd erg leuk. :)

Rob 18-05-2005 12:01

De serie gaat inderdaad niet verder dan het tweede boek, en dat komt omdat die eerste twee delen voornamelijk draaien om The Ultimate Question. Er zijn wel delen uitgelaten in de serie. Bijvoorbeeld het stuk waar Zaphod Beeblebrox op Ursa Beta Minor terecht komt en het editing gebouw van de Hitch Hiker's Guide binnengaat, of dat ie de Heart of Gold steelt, etc..

Maar, ondanks dat is de serie erg leuk om te zien. :D In het boek zit ik bij "So long and thanks for all the fish".

sushilove 22-05-2005 20:26

De film komt ook al binnenkort uit! Met Mos Def :cool:

KIET 22-05-2005 21:13

LOL - 'Binnenkort' is de betere term; het is afhankelijk van waar je woont :) In Amerika en de UK kwam hij al eind april uit; in Nederland moeten we - volgens imdb.com - tot 4 augustus wachten (al worden de trailers wel al op de nieuwe dvd's gezet - zie National Treasure) :)

RaoulDuke 24-05-2005 09:42

Citaat:

KIET-2 schreef op 22-05-2005 @ 22:13 :
LOL - 'Binnenkort' is de betere term; het is afhankelijk van waar je woont :) In Amerika en de UK kwam hij al eind april uit; in Nederland moeten we - volgens imdb.com - tot 4 augustus wachten (al worden de trailers wel al op de nieuwe dvd's gezet - zie National Treasure) :)
Binnenkort is de juiste term. 15 juni heeft hij z'n premiere op het Amsterdamse Filmfestival van de Fantastische Film (www.afff.nl).
Ik heb de film een paar weken terug al gezien in Engeland. Hij viel me tegen, al zaten er sommige briljante dingen in (zie mijn stukje hier paar posts boven voor meer commentaar)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.