![]() |
Oorlog in mijzelf
Mijn lichaam luistert
niet naar mij produceert pijn en angst daar blijft het bij Mijn verstand zegt: "Alles is goed" en begrijpt niet wat mijn lichaam doet Ik hoor niets ik voel alleen Het is oorlog in mijzelf gelijk heeft er niet één Pas als tijd voorbij gaat trekt mijn lichaam bij Pijn is niet meer nodig: ik ben vrij |
ik vind em wel leuk. Je hebt niet echt last van gedwongen rijm, alleen bij het laatste couplet een beetje. Verder istie niet echt bijzonder ofzo, waar ik zelf soms ook moeite mee heb.
dan krijg je weer dat verhaal van woordspelingen, onverwachte zinnen etcetera. moeilijker dan het lijkt .. |
Ik hoor niets
ik voel alleen Het is oorlog in mijzelf gelijk heeft er niet één Dit stukje vind ik veel minder dan de rest. Het 'verpest' een beetje, vind ik. Zoiezo zou ik in plaats van 'mijzelf' gewoon 'mij' gebruiken. het 'gelijk heeft er niet één' vind ik erg gedwongen klinken. Zonde, want voor de rest vind ik hem wel simpel leuk. Wel een beetje letten op ritme, ik heb beter van je gelezen. |
Dat over die derde strofe ben ik wel mee eens (volgens mij is dit geen goed nederlands :s).
Verder vind ik hem ook wel leuk :) Jouw gedichten hebben altijd echt zo'n duidelijke boodschap, dat vind ik wel knap :) |
Citaat:
@ Thoughtful: Boodschap?:s Daar ben ik me niet eens echt van bewust.. |
Nou ja, ik bedoel, je wilt er altijd wel iets mee zeggen volgens mij, en dat komt ook wel duidelijk over :)
|
Hij past goed bij mij op dit moment daarom spreekt hij me erg aan. Ben in zo'n dichtbui als deze.
mooi dus |
Haha, ik begrijp wat je bedoelt, vogelvrij.
Ga je nog wat veranderen aan dat "mijzelf"? Of ben je dat niet met me eens? |
Het gevoel dat je in dit gedicht wilt overbrengen: heel herkenbaar! En goed naar voren gebracht. (y)
Het gedicht zelf (ritme, klankspeling, woordkeuze enz) wat minder, beetje gewoontjes. |
Citaat:
@ Bladertje: bedankt. Ik schreef het toch vooral om dat gevoel te uiten;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |