![]() |
werken bij ambassade of douane?
Hoi,
Ik ben de laatste tijd echt laat met alles. Ik was er zeker van dat ik SPH wilde gaan doen (3 jaar ofzo), maar nu op het laatste moment ben ik zo erg gaan twijfelen dat ik zeker weet dat ik het NIET meer wil. Wat me nu wel leuk lijkt is werken bij de douane of de nederlandse ambassade in het buitenland. Met welke studies kun je dit gaan doen? En waar? Iemand enig idee? Alvast bedankt! |
Als je iets bij de ambassade wilt doen, zou je misschien kunnen denken aan de Hogere Europese Beroepen Opleiding (HBO).
|
Heet die opleiding zo?
|
Heb je op school geen decaan ofzo? Als het goed is dan weet een decaan wel wat hierover?
|
De marechaussee misschien?
Ik weet niet hoe hoog je wil komen in een ambassade (heb ik ook geen verstand van verder hoor) maar ik denk dat een studie als Internationaal Recht oid daar redelijk op aansluit. |
Citaat:
|
werken bij de ambassade is een mogelijkheid maar diplomaat wordt je niet zomaar..
|
Citaat:
voor topicstartster: ga meeloopdagen doen. dat is zo onwijs belangrijk. kun je zien wat je wel en niet trekt aan een studie. |
Ik wou ook altijd heel graag op een ambassade gaan werken en daarom doe ik nu de HEBO in Den Haag , maar deze opleiding is heel erg breed hoor en richt zeker alleen niet op zo n beroep.
|
Ik weet alleen dat je op universitair niveau IO/IB moet studeren om in dat diplomaten/ambassade wereldje terecht te komen. Mij lijkt het niks, lekker fake allemaal:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |