![]() |
Zonde.
Hier ben ik weken geleden mee begonnen, ik had toen één strofe. Daar zijn geloof ik twee regels van over gebleven. Ik hoop nu weer wat meer te zullen schrijven.
Van de boterbloemen onder mij, die in de wei de wei zijn ingetrapt door alle paarden van de buren, heb ik al maanden niets vernomen. Zo komen nachten toch nog later, als botteriken, dagbederf en zij die vliegen niet meer terug. Want bij nog geen bij, in mei, weide teboven de gedachte daar straks neer te dalen; bij nog geen hongerwinter-af insect, als kon het slechts in gras verdwalen. De groene zee, door zee-tuinman wordt zelfs de laatste weggeschoffeld. De knecht, de mest, het land is op. De hoop is op, de zon is op en laat een wijnvlek op mijn netvlies achter. |
:cool: Leuk dat je weer eens wat gepost hebt. Blijven doen hoor :)
Dit gedicht moet ik wel even laten doordringen, het is hmm, anders dan je andere gedichten, of lijkt dat maar zo? Want bij nog geen bij, in mei, weide teboven de gedachte daar straks neer te dalen; bij nog geen hongerwinter-af insect, als kon het slechts in gras verdwalen. vind ik zo op het eerste gezicht het leukste. Vanwege het woordgebruik en ook een beetje vanwege het ritme, dat voor mijn gevoel in deze strofe het beste is? De laatste regel vind ik ook geweldig. Verder ga ik het morgen nog eens herlezen, misschien heb ik er dan wat meer over te zeggen :) |
Ik vind de tweede strofe een beetje raar: het duurde bij mijn lang voordat ik doorhad dat dat 'komen' ook op 'zij die vliegen' slaat. Dat loopt niet fijn...
|
waw, dat je dat kan op je 14e :)
heb ik al maanden niets vernomen. dat vind ik leuk. De hoop is op, de zon is op ooh :) Mooi hoor :) |
Le dankjulliewel :).
Citaat:
|
Het gedicht roept bij mij allemaal kleuren op.. het geel van de boterbloemen, groen van de zee etc. Het creëert echt een sfeertje. Ik vind het alleen wel moeilijk te begrijpen, wat je met alles bedoelt, maar dat kan aan mij liggen!
|
Intelligent geschreven, er is duidelijk over nagedacht. De laatste strofe heb je goed geschreven, de verhaallijn wordt dan wat duidelijker/het geheel wat beeldender.
Toch was ik gelukkiger geweest met óf de mogelijkheid tot een kijkje in jouw beleving óf de beschikbaarheid over een scherper brein/betere capaciteit tot analyse. Ik snap er namelijk helaas niet veel van. Ik haal er eenzaamheid uit, geschiedenis, herinnering, en daar ben ik nog niet tevreden genoeg mee. |
Citaat:
|
Ik vind het wel leuk dat dat niet meteen duidelijk is. En zo heel erg onlogisch is het ook niet.
|
Ik heb het al tegen je gezegd:
Echt een gaaf gedicht. Ik ben dol op verzinwoorden en de taalkundige kunstjes; het hele sfeertje is super. Over de laatste zin, ik ben nog steeds van mening dat je die weg had mogen laten, of vervangen door: de drank is op ;) :D |
Maar Halo, op mijn leeftijd mag je toch nog helemaal niet drinken :eek: . Ik vind het trouwens wel erg leuk dat je zoiets eruit haalde want het gaat echt enkel over platgetrapte bloemen en te felle zon en te donkere nachten (a).
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |