Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Iets raars aan mijn vinger (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1168184)

Muchacha 01-05-2005 18:15

Iets raars aan mijn vinger

Ik heb al enkele maanden last van blaasjes op mijn linker-ringvinger, meestal aan de binnenkant (dus naar de kant van de middelvinger). Als ik erop knijp, komt er doorzichtig vocht uit. Ik smeer er nu sinds enkele weken zalf op want als ik ze uitknijp ontstaat er een wondje wat pijn doet. Eerst gebruikte ik Cremecorti, sinds een week Dermanox (tegen droge huid, littekens, eczeem, brandwonden, wondjes,...). Toen ik met die Cremecorti begon, gingen de blaasjes gedeeltelijk weg, maar ging de huid helemaal kapot. Scheurtjes erin, en droog worden. Dus nu gebruik ik Dermanox, maar dit helpt ook niet! Er staan nu allemaal rode puntjes op mijn vinger, en het pikt... Mijn middelvinger heeft het ondertussen ook een beetje, enkel het bovenste kootje langs de binnenkant.
Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn?

Cookie 01-05-2005 18:23

blaren?

Balance 01-05-2005 18:25

ik heb hetzelfde gehad en ze komen nog geregeld terug. heb geen idee wat het is. Heb wel aan zonneblaasjes gedacht, maar ik kreeg ze juist een aantal keer in de winter en op plekken die niet als eerste in de zon komen (zijkanten ed.)
Ben dus ook wel benieuwd.

Cookie 01-05-2005 18:26

kheb t altijd door paardrijden...gewoon witte blaasjes doet pijn als je ze kapotprikt.. alleen krijg ik geen rode puntjes.

Muchacha 01-05-2005 18:26

Nee, het zijn geen blaren. Het lijken doorzichtige puntjes. Van die puntjes had ik niet echt last, buiten dat ik me eraan ergerde en ze uitkneep, wat pijn deed. Daarom ben ik dus met die zalf begonnen, en sindsdien ziet mijn vinger rood enzo. Het lijkt iets allergisch, of eczeemachtig :confused:

Cookie 01-05-2005 18:27

hmz dan weet ik het niet..heb je handschoenen aangehad of iets vastgepakt..een plant ofzo?

Muchacha 01-05-2005 18:31

Nee. Ik heb het echt al een tijdje. Gewoon, begonnen met die puntjes. Ze uitknijpen is miserie, er zalf op aan brengen ook... En als ik zoals vandaag heb gewerkt, is het nog erger... (ik werk in een slager :confused: )
Het is ook enkel aan die vinger, en een klein beetje de vinger ernaast dus...

Cookie 01-05-2005 18:42

hihi ben ik weer...
virusje? als t geen virusje is weetik het ook nie meer

Muchacha 01-05-2005 18:47

Virusje? :eek: Please explain, mevrouw de dokter? :)
Welk zielig virusje gaat zich in godsnaam maaaaaanden bezig houden met mijn linker-ringvinger te irriteren? :s;)

Ingetjuhh 01-05-2005 18:49

Ik heb dit ook gehad
en kreeg er zalf voor..
niet open maken want dan wordt het alleen maar erger
ik heb mijn handen er beide mee vol gehad
en het komt nog terug
het kan er ook aan liggen als je astma hebt
dat heb ik dus, daar krijg ik het mede door..

soms is het weg en ineens zit ik weer vol..
waaraan het ligt? Wss iets met temperaturen etc..

Cookie 01-05-2005 18:53

Citaat:

Muchacha schreef op 01-05-2005 @ 19:47 :
Virusje? :eek: Please explain, mevrouw de dokter? :)
Welk zielig virusje gaat zich in godsnaam maaaaaanden bezig houden met mijn linker-ringvinger te irriteren? :s;)

uuuhm *zet brilletje op* nouhou..das nie zo best...het is namelijk:.....HET LINKER-RINGVINGERVIRUSJE :eek: zijn er nog mensen die je graag nog wil spreken?

oftwel..weet ik veel..:P

Muchacha 01-05-2005 18:57

Citaat:

Ingetjuhh schreef op 01-05-2005 @ 19:49 :
Ik heb dit ook gehad
en kreeg er zalf voor..
niet open maken want dan wordt het alleen maar erger
ik heb mijn handen er beide mee vol gehad
en het komt nog terug
het kan er ook aan liggen als je astma hebt
dat heb ik dus, daar krijg ik het mede door..

soms is het weg en ineens zit ik weer vol..
waaraan het ligt? Wss iets met temperaturen etc..

Welke zalf kreeg je?
En ik heb geen astma...
Mja, temperaturen... op zondag zit ik wel veel met mijn handen in de kou, maar ze zijn niet koud ofzo. En ik heb het ook als het warm is.

Citaat:

cookie16 schreef op 01-05-2005 @ 19:53 :
uuuhm *zet brilletje op* nouhou..das nie zo best...het is namelijk:.....HET LINKER-RINGVINGERVIRUSJE :eek: zijn er nog mensen die je graag nog wil spreken?
Haha :D

Mja, als er hier niemand DE oplossing of het antwoord weet, ga ik er toch eens mee langs de dokter. Zo stom, voor een vingertje :s Maar het irriteert me!

Cookie 01-05-2005 18:58

waarom ga je nie gelijk ff langs de dokter. hethoeft niet eens een noemenswaardig iets te zijn maar als het je irriteerd.... why not?

Muchacha 01-05-2005 19:03

Ik had het haar eens gevraagd toen ik er laatst was, voor ik met die zalf begon, toen er even geen puntjes stonden. En toen zei ze ook dat ik eens gewoon moest langskomen als die puntjes er wel waren. De enige dag ziet het erger uit dan de andere, je zal weer zien dat ik er net geen last van heb als ik op afspraak ben bij haar :p
Mja, ik ga even stoppen met die zalf en een neutrale handcreme gebruiken, hopelijk herstelt de huid dan wat, want dat doet het meeste pijn (pikkeeuuhh :eek: :()

Balance 01-05-2005 19:31

ik zou idd stoppen met die zalf. Bij mij bleven ze zolang ik eraan bleef pulken. Zodra ik daarmee stopte gingen ze langzaam weg (let wel: geduld hebben, want het duurt wel een maand voor ze helemaal weg zijn en de neiging om dan tussendoor toch weer te gaan trekken/krabbel is groot)

Blackgeni 01-05-2005 19:51

Is alleen waar de nagel in de huid komt of ook op de onderkant.

Muchacha 01-05-2005 21:45

Het is niet aan mijn nagel. Dat is het enige aan die vinger waar niets aan is :)

Miracle 01-05-2005 22:07

Ik denk bijna met zekerheid te kunnen zeggen dat het eczeem is (en dat zeg ik niet snel :o ). Het klinkt precies als hoe ik het altijd had namelijk. Ik zou er ff mee naar de huisarts gaan, dan is het het snelste weer over. Het is niet ernstig, maar als je niet de goede zalf gebruikt, dan gaat het niet over.

Jeukt het trouwens?

.Pure 01-05-2005 22:11

werk je in een snackbar? Vriendin van mij had het ook, door het frituurvet dacht ze. Gewoon exceem ofzo.

leucomelas 02-05-2005 06:36

zijn het niet gewoon zonneblaasjes? krijg ze ook altijd en als ik ze uitdruk komt er ook doorzichtig spul uit en er blijft ook al een pijnlijk rood stipje achter.. heeft te maken met de temperatuur. ik krijg ze altijd in de zomer, maar ze gaan oko vanzelf weer weg als ik er niet teveel aan zit :confused:

Muchacha 02-05-2005 11:19

Citaat:

Miracle schreef op 01-05-2005 @ 23:07 :
Ik denk bijna met zekerheid te kunnen zeggen dat het eczeem is (en dat zeg ik niet snel :o ). Het klinkt precies als hoe ik het altijd had namelijk. Ik zou er ff mee naar de huisarts gaan, dan is het het snelste weer over. Het is niet ernstig, maar als je niet de goede zalf gebruikt, dan gaat het niet over.

Jeukt het trouwens?

Ik denk ook dat het zoiets is, al weet ik niet hoe ik daaraan zou komen... Ja, het jeukt, soms een beetje, soms word ik er zot van. Die zalf die ik gebruik is ook tegen eczeem, maar helpt dus niet :confused:
Mijn ma moet seves ff naar de dokter en ik ga hem er ff naar laten kijken. Ik ben eens beniewd...

Citaat:

leucomelas schreef op 02-05-2005 @ 07:36 :
zijn het niet gewoon zonneblaasjes? krijg ze ook altijd en als ik ze uitdruk komt er ook doorzichtig spul uit en er blijft ook al een pijnlijk rood stipje achter.. heeft te maken met de temperatuur. ik krijg ze altijd in de zomer, maar ze gaan oko vanzelf weer weg als ik er niet teveel aan zit :confused:
Kan ook. Ik heb nu zowel last van roodheid, soort uitslag als van die puntjes...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.