![]() |
Ik ben bang voor jou.
Ik ben bang voor jou.
Niet voor je ongelooflijke schoonheid, die zelfs de meest zelfverzekerde en arrogante persoon stil laat vallen. Niet voor je stem die klinkt als een gouden waterval als je lacht. Niet voor de slimme en doordachte antwoorden die je geeft als iemand je een gecompliceerde vraag stelt. Nee. Ik ben bang voor wat je weet, wat je weet van mij. Ik ben bang voor je ogen, je ogen die plotseling een doffe, hatelijke gloed krijgen als je naar me kijkt. Alsof je het weet weet wat ik ben, wie ik ben en wat ik gedaan heb. Alsof je een verschrikkelijk plan aan het bekokstoven bent dat mij zal confronteren met mijn werkelijke ik. Alles wat ik probeer te verbergen, niet alleen voor jou maar voor iedereen, haal jij naar het oppervlak, zodat iedereen het zien kan. Zodat iedereen me verstoten zal als een zwart schaap in een hagelwitte kudde. Zodat ik overblijf in mijn doffe, kleurloze wereld. Ik vraag me af wie je bent. Als ik je zie krijg ik kippenvel over mijn hele lijf en iets vertelt me dat ik je moet haten, ookal weet ik niet waarom. Je ogen schieten vaak op hol geslagen en bang heen en weer, en soms, soms zie ik dat je het angstzweet spontaan uitbreekt. Het lijkt alsof je altijd door iemand wordt achtervolgd. Als ik je blik vang, kijk je weer snel weg, maar ik zie je handen trillen. Wat is dat? Opgekropte woede? Of angst? Ik ben bang voor jou. [Wegens tijdgebrek niet op spelling gelet, het was een zogenaamd "vluggertje"] |
Wow, jij moest zeker ook iets uiten? :eek: Het kwam iig heel erg donker over... maar als dat de bedoeling was, doe je het goed. :)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Haal de fouten weg, en we hebben meer dan een "vluggertje". ;)(y) |
hehe, het moest idd 'donker' overkomen. Spellingsfouten eruit gehaald, dus hopelijk inmiddels meer dan een vluggertje ;)
|
Prachtig, haal dan nu ook maar het stuk tussen [] weg, dat is niet meer van toepassing. ;)
|
(y)
Wegschrijven die emotie! Dat is wat de jeugd vaker moet doen! ;) |
Hm, mooi! Ik ben ervan onder de indruk, geloof ik :)
|
Ik vind hem ook mooi(y)
Maar als dit iets is dat je van je af moet schrijven...:s Nou ja goed, hij is mooi. Kort en heel krachtig:) |
Heel, heel, heel erg mooi.
|
Ik vind het erg goed, maar in het begin heb je tweemaal vlak achter elkaar een herhaling. Die vind ik wat minder.
Citaat:
|
Ik krijg de hele tijd het idee dat 'voor' eigenlijk 'van' moet zijn.
Voor de rest vind ik 'm wel okee, alleen dit is raar... :s |
Ik wist t niet zeker dus ik dacht ik vraag het even: Is de tweede alinea gezien vanuit de andere persoon? Dus waar de persoon van alinea 1 bang voor is?
Verder heel mooi (en herkenbaar :( ) |
Citaat:
|
'Bang voor' is plaatsvervangende angst, net als 'ik schaam me voor jou' (oftewel: jij voelt schaamte terwijl diegene zich juist zelf zou moeten schamen) plaatsvervangende schaamte is.
Als je dus 'bang bent voor iemand' ben je bang dat diegene iets ergs te gebeuren staat. Ja, ik weet het, ik ben gewoon irritant. 'Bang voor jou.' staat gewoon mooier ook. :D |
Citaat:
|
Bang van is zo ongelooflijk fout!!
Dat is vanuit het Engels gekomen, afraid of, maar in goed Nederlands moet je dus altijd voor gebruiken. :) |
Citaat:
Verder: ik ben bang voor jou vind ik zowieso mooier klinken, grammaticaal correct of niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32. |