![]() |
Complete eenvoud
Complete eenvoud
Vervormd in jou vergenoegend streel ik De bladeren van je stam En eikenschors omhult Je tere binnenkant Eenzame reinheid Vervormd in jou Hoop opwuivend klim ik De takken van je lijf En hars beschut jou Warme zachte kern Als een boom Fier overeind Wind langs je lippen Storm in je haren De groeven in je handen En de scheuren in je bast Draag jij je leven Als een grote last Voorzichtig leef je voort Aarzelend op de tast Een weg naar boven (Op advies van Myself! Ik had er nog veel meer, maar zij mocht kiezen) Ikzelf vind deze wel bijzonder maar niet echt hoogstaand. Vooral het einde maakt het wel helemaal af, daar ben ik wel trots op. Dan vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. |
sorry dat ik hem ^
maar geen reacties ben ik niet tevreden mee |
Hm, is inderdaad mooi, zal haar wel gemist hebben, ik kijk zelden op de tweede pagina, al dat gepost hier ook...
Ik zag trouwens ergens een bezittelijk voornaamwoord niet, beetje jammer. Citaat:
|
1e 2 strophes goed verwoord, maar 't spreekt mij niet zo aan. Ik weet niet waarom, misschien in vergelijking met de laatste strophes. Die vind ik wat anders qua vorm. Naar mijn gevoel zou je 't gedicht in 2-en kunnen delen. ...laatste strophes vind ik erg mooi!...krachtig geschreven, fijn ritme, meer gevoel...Eigenlijk heb je een soort tweedeling in je gedicht...apart:)
liefs, Mariamne |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |