![]() |
toffe planten om naar te kijken?
onderwerp zegt genoeg
|
zonnebloemen :P dan wel de hele dag, of bepaalde bloemen die 's morgens open gaan/'s avonds dicht gaan
|
Venus vliegenval (y) (latijnse naam: Dionaea Muscipula)
http://www.thecarnivorousplantsociety.org/vftnormal.jpg |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is ook een mooie, en een bekende, stond zelfs in de National Geographic:
http://news.nationalgeographic.com/n...hallus_big.jpg |
Je moet maar eens in een hortus botanicus gaan kijken, daar zie je niet echt allerdaagse planten (sommige dan :))
|
narcisje
als de hond die dr af haalt met zijn mond :p en er dan mee rond loopt :D |
kijken met een peyote castus op is ook leuk ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja die vliegeneter is leuk, die heeft mn moeder ook, echt gaaf!
|
Wat ben je kwijt dan voor zo'n plantje? (de vliegeneter)
|
Citaat:
|
Vliegeneters heb ik vroeger ook lange, lange tijd gehad. Zou er nu ook wel weer eentje willen:cool: binnenkort maar eens langs het tuincentrum, gnaaa..:D
|
hehe kheb er een stuk of 5 gehad maar ik en mn vriend hadden noooooit geduld.. eigenlijk moet je gewoon w88 tot ie iets verteerd heeft enzo, maar wij kochten altijd degene met de meeste bekjes, en die gooiden we dan vol met verkreupelde mieren (zelf gevangen > das nog best tricky!) en dan was de lol eraf.....
|
Heb ook lang zo een vliegenval gehad, was wel lachen als je je vinger ertussen stak ging die zo direct dicht. :p
Was wel vet om te zien hoe goed de natuur toch gemaakt is. :) |
moet je die "vliegeneters" ook echt voeren of trekken ze vliegen aan (als in zo'n vliegenstrip bijvoorbeeld)?
|
Een zonnebloem of een roos vind ik altijd heel erg mooi, en ik kan ook een hele dag door de Hortus Botanicus in Amstedam lopen, echt prachtige planten staan daar! :) Overigens, weet iemand hoe deze bloem heet?
*klik* |
k heb nou Mimosa pudica thuis staan
echt supercool hij reageert op touch en bioritme (kruidje-roer-me-niet) |
Citaat:
die heeft ook geweldige naam!!! Amorphophallus amor van liefde en phallus van piemeltje hihii |
Citaat:
|
Citaat:
:p :p, na 5 minuten denken, denk ik dat ik hem snap :o |
Citaat:
Voeren is ook wel lache btw :D |
soms ruiken ze ook juist naar verrot vlees, sommige planten zien er zelfs een beetje uit als rottend vlees, dat werkt ook goed om vliegen te lokken
orchideeen zijn ook goed in vliegen lokken, maar dan meer voor bestuiving. ze hebben dan één omgevormd blaadje dat net het lichaam van een vlieg lijkt, andere vliegen denken dan: oeeeewww gezellig... en zijn vervolgens natuurlijk zwaar gedesillusioneerd |
Die vliegenval is echt vet :o
Die verkopen ze vast niet overal :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
M'n mammie heeft er vandaag 1 gekocht als het goed is :D |
Citaat:
|
Je moet ze trouwens ook niet met bloemen kopen (zag ik net nog in een tuincentrum), dit kost nl. zo veel van de plant dat ie daarna meestal doodgaat.
Ook niet steeds voor niets dicht laten gaan, want na een aantal keer dichtgaan gaat het valletje meestal dood, en als dit met erg veel valletjes gebeurd gaat het plaatje ook dood. |
Cactus is de enige plant die het bij mij overleefd, want die hoef je toch haast geen water te geven :cool:
En mooi om naar te kijken zijn ze meestal ook; http://www.epa.gov/espp/poster/jpegs/Cactus.jpg Black Lace Cactus This colorful plant is a favorite of collectors around the world. The 6-inch stems grow alone or in small groups in wet, sandy soil near the Texas coast. The pattern of spines on each stem looks like lace. In areas where shrubs and brush have been cleared to plant grass for cattle grazing, the cactus has disappeared. Geen idee waar je ze in Nederland haalt.. :bloos: |
Cactussen kan je over hte algemeen wel in de meeste tuincentra kopen, maar die van het plaatje denk ik niet. staat al dat het een geliefd verzamelobject is, dan zijn ze er meestal niet zo veel hoor...
|
Citaat:
|
Het is een bekerplant geworden. Omdat ze op het moment geen vliegenval hadden in het tuincentrum :p
Deze plant vangt vliegjes en andere insecten door ze te lokken en vervolgens te laten verdrinken. Is ook een erg mooi plantje om te zien! Voor de verzorging gelden eigelijk wel dezelfde dingen als die van de vliegenval. |
Citaat:
ik vind het een onderkant van zo'n springbeest uit Half-life. lolzorzen wat ben ik toch een nerd. |
Citaat:
Ik schrok me vroeger altijd een hoedje door die beesten.... :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Trouwens, heeft iemand hier ervaring met het verpotten van die planten? Ze mogen (heb ik gelezen) zeer zeker niet in potgrond, maar moeten in turfzand geplant worden.
Mijn vleesetend plantje staat echt in een belachelijk klein potje, en groeit er al helemaal uit... :| Dus ik wil hem graag verpotten..... iemand tips? |
Nou ik hou het gewoon bij m'n gekweekte groente en fruit (oa m'n mango-plant) ;) Nog lkkr ook!
|
@ Evil-Angel: Verpotten in inderdaad turf met soms wat zand.
Wat voor plantje heb je? Dan kan ik het ff voor je opzoeken. Het is in ieder geval belangrijk dat ze in zurige grond staan. |
Hennepplant
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |