![]() |
Boeken waarbij het ik-figuur veel drugs gebruikt
ik wil weer es lezen, maar het moet wel een beetje boeiend blijven.
|
iets van Jules Deelder wellicht :eek:
|
Carry Slee - afblijven
:o |
De moeder van David S.- Yvonne Keuls :)
|
Joost Zwagerman -Gimmick!
|
Remco Campert (vertaler) - Het onkruid en de bloem
Yvonne Keuls - Het verrotte leven van Floortje Bloem Hunter S. Thompson - Angst en walging in Las Vegas Irvine Welsh - Lijm Irvine Welsh - Trainspotting |
Het onkruid en de bloem - anoniem
|
Lees eens iets van Yvonne Keuls
|
Citaat:
Is het eigenlijk de bedoeling dat het een positief boek is?:s |
Human Traffic
|
Melvin Burgess - Junkies
Anonymous - Go Ask Alice |
Citaat:
Fear and Loathing in Las Vegas dus. Baggervertalingen... |
Citaat:
Positief boek? hoe bedoel je? ik vond het mooie boeken..bedoel je dat? |
Citaat:
|
+ alle boeken van Jeff Noon.
Maar zeker VURT. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik denk (door de film) dat meer mensen zelfs de titel Fear and Loathing kennen dan 'angst en walging' |
Fear and Loathing in Las Vegas heb ik wel eens van gehoord, maar van dat andere inderdaad niet. ;)
|
Jay McInerney - Bright Lights, Big City
Al gaat het daar om de jij-figuur. :) |
Christiane F. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
zowel romantisch als realistisch beschreven. |
Citaat:
heb'm net uitgelezen. Maar het is wel een geniaal boek... |
eeh tof!! ik kan wel weer ff lezen nu. Chistiane F heb ik gelezen, die vond ik wel tof. David S. wat minder, al dat gezeik van die moeder enzo.
Verder moet ik Pikhal van Shulgin nog lezen. Dit is zijn biografie, waarbij hij vele voor hem nog onbekende drugs tot zich neemt. Die lijkt me wel tof. |
Citaat:
|
Ja maar toch vertelt zij het hele verhaal, ook over David S. waar zij dus niet bij is, geloof ik,
|
Auctoriale moeder :D
|
Absolute aanrader hier is het boek van de jonge belgische schrijver Paul Mennes:
Tox. hoe het beschreven is, een continu trippende jeugd die zichzelf compleet naar de kloten helpt, absoluut goed. hij schreef ook 'Soap', wat ook in teken van verwaarloosde jongeren met drugsverslaving gaat. het zijn boeken die je in een dag uithebt (ze zijn 100 bladzijden ofzoiets)maar wel een indruk achterlaten. |
Clockwork Orange?
Go Ask Alice idd Trainspotting natuurlijk |
Citaat:
De enige echte verwijzing naar drugs is dat er 'synthemesc' in de melk zit en bladiebla. Maar dat is 1 pagina, 5 zinnen oid... |
Citaat:
|
het is eigenlijk je reinste esoterische pulp fiction, maar toch heb ik me een paar jaar geleden wel goed vermaakt met het ruim 800 bladzijden dikke:
robert anton wilson & robert shea - the illuminatus! trilogy voor een iets korter verhaal, ook echte pulplectuur met veel humor, try: a.c. weisbecker - cosmic banditos en dan schiet me ook nog te binnen, over ken kesey & the merry pranksters .. verplichte kost voor wie zichzelf ook maar als een beetje hippy beschouwt: tom wolfe - the electric kool-aid acid test verder heb ik al lang van een vriend geleend, maar nog steeds niet gelezen: aldous huxley - the doors of perception & heaven and hell |
Citaat:
Ik zou met plezier even de nagenoeg enige paragraaf waar drugs in voor komt voor je citeren, maar ik heb het boek helaas niet hier... ...en dus ga ik nu zoeken waar het dan wel is... |
Jack Kerouac - On the road.
Een echte zestigerjarenLSDklassieker, zoiets zoek je toch? (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Go Ask Alice is zo prachtig... vooral de eerste keer dat ze drugs gebruikt, LSD tijdens 'button button' :D En dan die beschrijving die ze geeft..
|
Jip en Janneke
|
De slag om de Blauwbrug- A.F.Th. van der Heijden
|
Kurt Cobain - dagboeken
Trainspotting |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |