![]() |
toelichting
Over de teksten "anti-cellulitus" en "het geluk"
*knip: posten van emails van forumbazen is niet toegestaan* Beide, betreffende teksten zijn niet met enige meligheid geschreven. Ik vind het vooral jammer dat "anti-cellulitus" op slot is gezet. Het gedicht gaat over de algemene aanbidding van een bepaalde ideale schoonheid (modellen) en de haat jegens onvolmaaktheid (corpulentie en cellulitus) Ik hoop dat men tot inkeer komt. Het andere gedicht is misschien niet gepast, dat begrijp ik. Maar ik vind het belangrijk dat men weet dat het "hi hi hi hi" en de smilies op het einde niet verwijzen naar mijn (onbestaande) meligheid, maar slechts bedoeld is als een absurde, onbegrijpelijke wending. Dadaïsme Ik hoop op begrip vriendelijke groet |
De thread 'anti-cellulitus' sloot ik omdat het een gedicht was en daarvoor hebben we DoP.
En: een dadaïst die vraagt om begrip. Het moet niet veel gekker worden. :) LUH-3417 |
Dit zou je op DoP moeten plaatsen.
Overigens, Dadaïsten hadden een hele andere visie op gedichten. Zij knipten van een tekst (bijvoorbeeld krantenartikel) alle woorden los, husselden die door elkaar, en gooiden ze vervolgens op het papier, om ze in willekeurige volgorde te leggen. Dat was dan een gedicht. En je plaatste 2 gedichten binnen 1 dag, dat mag ook niet. |
Dus jij durft te beweren dat die gedichten serieus bedoeldt waren? Het is nog erger als ik dacht...
Even eerlijk, vind jezelf dat die stukken tekst enige poetische waarden hebben? Vind je ze mooi, goed doordacht, vind je dat ze ze vloeiende klanken hebben en een sterkte inhoud? Lijkt mij niet. En waarom post je dit niet op DoP ? |
Citaat:
Ten tweede vind ik niet dat pöëzie goed doordacht hoeft te zijn. Ook vind ik anti-cellulitus wel enige poëtische waarde hebben omdat het een gevoel/gedachte uitdrukt. |
Citaat:
Dichten is meer dan je gevoelens op papier kwakken. In andere woorden, als het een gevoel uitdrukt is het niet meteen een goed gedicht met poëtische waarde. |
Ik hoop toch op een hogere tolerantie. Probeer niet meteen te oordelen maar eerst te begrijpen, is wat ik zou willen zeggen. Ik wil niet zeggen dat de betreffende teksten 'goed' waren, maar het is een manier om mijn gevoelens/gedachten te uiten op een dichtende wijze. Ik weet niet wat jij goed vind en ik weet soms zelfs niet wat ík goed vind. Het is voor veel mensen niet interessant, dat blijkt, maar ik heb zo het gevoel de meeste bij het woordje 'piemel' al afhaken. Dat zou jammer zijn.
|
Het was vooral kritiek op de zin dat het poetische waarde heeft omdat het een gevoel uitdrukt, want dat hoeft nioet zo te zijn. Ik begrijp (nu) dat je andere gedichten ook serieus bedoeld waren.
En we hebben nogal wat Onzinners gehad die zulke dingen plaatsen in een poging grappig te zijn, vandaar. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40. |