![]() |
Inspiratie - wat stel je je voor bij...
Ik heb twee gedichten waar emotionaliteit centraal staat. Ik zou van jullie graag weten welke foto/prent/tekening (al dan niet abstract - graag eigenlijk) jullie bij deze gedichten zouden plaatsen en waarom...
Een voorbeeld: ik zou mijn blad zwart kleuren omwille van het verdriet en t pessimisme.. (het mogen ook realistische foto's zijn.. die je hier plaatst.. want anders zou ik toch de foto's zelf zoeken om ze te gebruiken in mijn les...) Thx Gedicht 1: Soms Soms, dan heb ik flink de pest in. Zit het me opeens tot hier. Loop ik heel de dag te balen, Vind ik iedereen een klier. Op mijn kamer: uren mokken, De volumeknop op luid. Dat er niemand vraagt: wat scheelt er, Maakt geen ene donder uit. Want dan ga ik gillen, hoor je? Gillen. Als er iemand vraagt: waarom? Blijf maar uit mijn buurt, want anders Moet ik janken, denk ik . Stom. André Sollie Gedicht 2: Verdriet is vloeibaar. Soms zijn er tranen aan de buitenkant. Dikke stromen, zakdoeken vol Of gewoon wat water in je ogen. Verdriet Soms zijn je ogen droog En zit het water aan de binnenkant: Een lekkend hart, tranen in je buik, Druppels uit je ziel. Je draagt je verdriet in een plastic tasje. Urenland enk je er niet aan. Het bungelt in je hand naast je benen. Maar dan opeens, op een onbewaakt moment, Schiet het recht naar je hart. Verdriet is moeilijk te temmen. Kolet Janssen Bedankt! |
Bij de eerste had ik iets als dit in gedachten:
http://www.amber-nights.net/abstract/002.jpg Het tweede gedicht vind ik eigenlijk helemaal niet mooi, maar ik heb toch wat opgezocht, namelijk deze: http://www.rassouli.com/95-04-theVoyager.jpg |
Bij de eerste iets van zo:
http://www.worlddreambank.org/G/GRIEFKIV.JPG Voor die tweede zal ik nog iets gaan zoeken. |
Citaat:
|
Als jullie dat willen, mag je ook bijschrijven welk gedicht je het gevoeligst vindt...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de tweede geloof ik ook niet zo mooi. De eerste vind ik wel leuk, zo 'kinderlijk', ik kan het me wel voorstellen, dat een kind zo zit te mokken op zijn/haar kamer :).
|
Citaat:
|
Even erg offtopic, maar hoe komen jullie aan deze mooie plaatjes? Zelf gemaakt of gevonden?
Vind ze namelijk echt suuuuuper :bloos: |
Citaat:
|
Ooh, is dat ook voor die levensmap, waar je ook op Letteren over had gepost? :)
Ik ga nog even naednken of ik een bijpassend schilderij weet. Oh DoD, je eerste plaatje werkt nog steeds niet. :o |
Citaat:
want ik was al druk aan het zoeken onder 'vloeibaar, traan, enz' :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh wat geweldig, oh wat geweldig. Oh wat een geweldig idee :cool:.
Sorry voor mijn enthousiasme, maar ik vind het echt geweldig :cool:. Deze houden we er dus in, credits gaan naar Iso ^^ . Ik ga er morgen wat passends bijzoeken. |
Citaat:
Ik geloof trouwens niet dat het de bedoeling van de ts was om een vast DoPtopic te openen, maar idd wel een leuk idee ^^ |
Hmm. Ze spreken me allebei niet aan. Ik denk dat ik er geen plaatjes bij hoef te zoeken, want de gedichten zijn me té letterlijk. Als ik het eerste gedicht lees, zie ik ook echt iemand op z'n kamer mokken en chagrijnig zijn. Misschien denk ik wel aan mezelf, toen ik jonger was, hoe ik uren kon mokken in mijn kamer als ik weer niet "begrepen" werd door mijn ouders :D
Het tweede gedicht vind ik, eigenlijk, minder dan de bovenste. De bovenste heeft een soort van spontaniteit in zich, de tweede is eigenlijk ronduit cliché in mijn ogen. Ik verbeeld het me allemaal letterlijk eigenlijk. Een zielig oud mannetje, met een grote boodschappentas vol verdriet. |
ahum ik voel me nu erg alleen :s ik vind namelijk het tweede gedicht ook heel mooi, het spreekt me nu meer aan dan het eerste gedicht. Ik krijg soms zo'n verdrietig gevoel, gewoon door een geur of een gedicht :) en dat idee heb ik ook bij het tweede gedicht. Het gaat volgens mij over stil verdriet en dat het je soms zo bij de keel kan grijpen, en ja, daar herken ik me in.
Misschien zijn het hier allemaal huilers, maar ik ben niet zo snel openlijk aan het huilenl, misschien ligt het daaraan. Ik stel me voor bij het gedicht: Een donkerrood hart, staand op een houten vloer, met allemaal barsten erin en stophoutjes.(tegen het water) je moet kunnen zien ddat het hart erg vol zit en dat het bijna barst.) Ik ben dan ook niet zo'n fan van het eerste gedicht, het loopt wel lekker maar het spreekt me niet heel erg aan. ik stel me gewoon voor wat er staat |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |