Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Uit de puinhopen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1170094)

bladertje 03-05-2005 21:03

Uit de puinhopen

Uit de puinhopen

Ook als dromen waarheid worden
en hartstocht wordt vervuld
zal eeuwig het verlangen blijven
waardoor mijn hart reeds is verkild

wateren stromen woeste golven
verwarring is alom
puin-
hopen
mijn alles bedolven

al is het wachten tot de tijd zal dagen,
omgewoelde aarde zal immer méér vrucht dragen.

Sketch 03-05-2005 21:12

Oeh, ik vind hem goed. :)

Leuk dat je in de eerste strofe net niet rijmt, die strofe loopt ook heel lekker.

De tweede strofe vind ik ook mooi, alleen mis ik één lettergreep bij 'verwarring alom', nu loopt het voor mij net niet goed.

Je laatste twee regels zijn ook erg goed. Het maakt het gedicht echt af, en het is ook gewoon een mooie zin.

Ja :)

bladertje 03-05-2005 21:18

Nu je het zegt zie ik het! Zo beter?

Hartstikke bedankt trouwens voor je commentaar, zo positief had ik niet verwacht :) !

bladertje 04-05-2005 13:55

(ont)breken

brak; brakende, breek
i
k
-piepkleine deeltjes-
o,
ik,
die
door
delen
bouwen
opnieuw
ontstaan
zal, maar ontbreken zal er zeker

---------------
Nog een gedichtje van mij, het leek me beter deze in hetzelfde topic te zetten

Vogelvrij 04-05-2005 14:55

Nee, dat had je niet moeten doen. Wil ik net een lofrede gaan afsteken over je eerste gedicht, zet je er een gedicht bij waarvan ik niet weet wat ik ermee aanmoet:D

Mijn alles bedolven :cool: Geweldig(y) En je titel vind ik ook mooi:)

bladertje 04-05-2005 20:00

Had ik hem toch niet moeten plaatsen :( :p haha, maar toch bedankt :) Misschien snap je die tweede wat beter als je weet dat het over braken als overgeven gaat en over breken gewoon, en dan is braken ook verleden tijd van breken (als je het nog volgt...) en de eerste brak kun je ook nog lezen als 'je brak voelen'. Kun je er nu wat meer mee? Of had je dat allemaal wel door en wist je nog steeds niet wat je er mee moest?

Vogelvrij 05-05-2005 09:20

Citaat:

bladertje schreef op 04-05-2005 @ 21:00 :
Had ik hem toch niet moeten plaatsen :( :p haha, maar toch bedankt :) Misschien snap je die tweede wat beter als je weet dat het over braken als overgeven gaat en over breken gewoon, en dan is braken ook verleden tijd van breken (als je het nog volgt...) en de eerste brak kun je ook nog lezen als 'je brak voelen'. Kun je er nu wat meer mee? Of had je dat allemaal wel door en wist je nog steeds niet wat je er mee moest?
Ik had het half door, wel van brak, als je brak voelen en zo... Op zich zijn die woordspelingen wel leuk, eigenlijk:) Maar ik vind het nog steeds een vaag gedicht dat het bij lange na niet haalt bij die eerste van je;)

bladertje 06-05-2005 09:00

Oke, bedankt voor je reactie :) Nog meer mensen kritiek of commentaar? (of complimentjes :D )

Zut Alors! 06-05-2005 09:59

Ik vind ze beide erg mooi. Bij die eerste vooral de tweede strofe, al ben ik het niet eens met sketch over die 'verwarring is alom'. Daar hoort sowieso geen 'is' tussen daar het 'verwarring alom' is wat ze zeggen. (maar qua lettergrepen mis ik 'm ook niet)

en die tweede vind ik prachtig. Om wat jij zelf al zegt, 'brak' en 'brakende', maar ook om 'i,k,-piepkleine deeltjes-', het opbouwen zelf uiteraard, maar ook 'zal'.
Die staat daar heel mooi tussen.

(y) (y) (y)

bladertje 09-05-2005 18:13

Wow, ik sta echt helemaal versteld van de complimentjes!! Dankjulliewel :) Had ik niet verwacht, want zoveel dicht ik niet..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.