![]() |
Bad
Bad
Ik dompel onder en melkwit geworden water spat laaiend op tegen dampmuur van roze tegels. M'n gezicht drijft als eenzaam eiland boven in een gloeiend' oceaan en twee knieën worden bergen hoog in hete lucht Langzaam los ik op, word één met wit van schuimend water en vergeet heel even alles om me heen. Toch, even later boven water, voel ik met wel tien frommelvingertoppen stiekem of alles nog aan m'n rode lichaam zit. |
Toch,
even later boven water, voel ik met wel tien frommelvingertoppen stiekem of alles nog aan m'n rode lichaam zit. vind ik wel leuk. Over de rest twijfel ik een beetje. Al hm, is het ook wel weer origineel beschreven. :) |
Frommelvingertoppen is goed :D.
Ik vind het een leuk gedicht, weer heel iets anders, het gaat helemaal nergens over maar toch heb ik het gevoel dat er een diepe boodschap in schuildt. Op sommige plekken loopt het niet helemaal lekker. De zinnen vind ik af en toe ook wat te lang, dan raak je het begin weer kwijt. Voorderest niet veel op aan te merken, ik vind het echt leuk :). Maar probeer volgende keer iets meer op ritme en metrum te letten. Ow, waarom is het lichaam rood? Wat heeft dat voor betekenis? Ik krijg trouwens bij de laatste regels een wat raar idee wat die persoon daar aan het doen is... 'voel ik', 'frommelvingers', 'stiekem'. :o :bloos: |
Citaat:
Het lichaam is rood geworden van veel te lang in een veel te heet bad te zitten, weet niet of dit normaal is, bij mij is het althans zo.. Dacht ik het trouwens niet dat er mensen gingen zijn die een 'raar idee' gingen krijgen van die laatste strofe :p.. is niet 'erotisch' (in de brede zin van het woord:p) bedoeld ofzo, maar ik kan me wel voorstellen dat het zo overkomt. Ach.. ieder z'n eigen interpretatie, das het mooie aan gedichten zeker? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |