![]() |
Nooit meer vrij
Een man zit op een bankje
Hij zit in het park en voed de eendjes De man hoort een knal Oorlog? Nee Nederland is vrij Een man zit op een bankje De oorlog is voorbij Maar de man leeft in wereld oorlog 2 |
Nee, deze is echt geschreven omdat... Dat maakt het niet mooi. Daarnaast is het ook wat rommelig geschreven, iets teveel overbodige woorden, en zoveel man.
'Nederland is vrijdag' had ook leuk kunnen zijn. Ik snap 'm alleen niet qua 'vrijdag'. Helaas: (n) |
Ik snap eigenlijk niets van dit gedicht. Waarom leeft de man in wereld oorlog 2? Bovendien hoort voed in de eerste strofe voedT te zijn.
|
Bedoel je nu dat hij eigenlijk in z'n gedachten leeft in WOII, of dat Nederland nú vrij is, maar toen niet?
Indien het laatste: dan klopt er geen sjik van. Jammer van de dt-fout ook. |
wereldoorlog moet aan elkaar.
Nee, ik vind het ook niet erg mooi. |
Ik denk 'm wel te snappen. De man zit gewoon rustig in het park en hoort dingen die er al jaren niet meer zijn. Hij leeft nog in de tweede wereldoorlog met zijn gedachten toch?
Ik vind je gedicht teveel lijken op een verhaaltje van een kind van zeven. Met van die kleine zinnetjes. Het meisje zit op de bank. Ze aait de kat. 'Miauw,' zegt de kat. Zoiets. :o Ik vind 'm ook niet zo geslaagd, sorry. Maar, de gedachte vind ik dan wel weer mooi, alleen ik zou het proberen anders uit te werken. |
Het is idd te simpel geschreven. Het loopt niet, het leest niet, het is een kort verhaaltje in eenvoudige woorden.
Verder: interpunctie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53. |