![]() |
Bloem
weet iemand hoe je een bloem het langst goed kan houden?
het gaat om een bos oranje rozen :) en dat moet nog goedblijven t/m moederdag en er zat geen goed-blijf-spul bij.. kan iemand mij helpen :D |
Ik zou het eigenlijk niet weten. Even de plaatselijke bloemist bellen?
|
Schuin afsnijden (onderkant) en in lauw water zetten.
|
goed schuin afsnijden, en zet ze een beetje koud en donker. dan blijven de knoppen net iets langer dicht.
tenminste, volgens mij dede wij dat altijd met een bos bloemen die even moest blijven staan:s |
bij de bloemist gaan ze in de koeling geloof ik, zou de koelkast niet werken dan?
Ik zou ze gewoon nu al geven. Vervroegde moederdag, jullie hebben geen speciale dag nodig om je moeder te verwennen... (heerlijk cliché) |
je kunt bij blokker of in een bloemenwinkel goed-blijf-spul kopen.
|
Je kunt kleurstof in de vaas doen om de kleur goed te behouden. (y)
|
:D
maar daar blijven ze niet langer vers door :) |
We hebben zo'n heel mooi deelforum wat Flora en Fauna heet, daar past dit topic perfect :) Verplaatst dus.
|
Zet het in de koelkast.
|
in vloeibaar stikstof dompelen en daarna in de vriezer houden (y)
|
Citaat:
|
Je hebt er geen crysal bijgehad? :nono: dat is een slechte zaak want rozen hebben daar toch wel behoefte aan.
Rozen moeten altijd schuin afgesneden worden en in lauw water worden gezet, maar dan gaan ze dus al open komen. De beste manier om ze te bewaren is gewoon in een emmertje water op een koel plekje zetten, en pas als je ze weggeeft moeten ze schuin afgesneden worden en op lauw water.. |
moederdag is al een beetje geweest enzo
|
Citaat:
|
Citaat:
|
druppeltje chloor in het water (niet teveel natuurlijk). Dit verhinderd bacterievorming, waardoor de vaatbundels niet verstopt raken en de rozen langer mooi blijven.
En verder natuurlijk koel houden. (ik weet dat het al na moederdag is, maar misschien hebben anderen er ook nog wat aan) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |