![]() |
Queen of Chaos, the Beginning
Ok, dit zijn best wel een half jaar oude gedichtjes van mij... Maar ik ben weer in de stemming, dus ik denk dat er binnenkort weer meer komen...
Het zijn een paar opvolgende gedichtjes en ik heb nog niet echt een einde, maar ik denk dat ik er ooit nog eens mee door ga... OK, genoeg geblaat... Pure Light Dry sweat given to the ground Fleeing from the total silence Silent emotions, empty mounds Purple suns invading Highlands Illumination… Given by the book of chaos Worlds sprout from the centre of the night The image of Mary, radical light Freezing nails entering the flesh Empty carcass, burned by ash Juices flow through her well The priest shamefully withdraws As new life rapidly spawns Souls imploding within their shells The unborn princess… Pure light Covered in Mist Pain piercing her soul Wounds of forgotten pleasure Gasping into empty holes As she gives the world their treasure Air blowing through her life The queen ready to leave her hive Sound of leaves falling on the grass Pleased with their eternal play Time for perfection, she gains her loss Powerless eyes falling away Imprisoned by walls of air Destroying the rules of chaos The purification begins… Birth of the Soul A glance of graves Made by crusades Changes her way of life Exhausted by promises She rises and blesses Ferocious lands with her knife Yearning for silence with steel There only is blood that can heal She leaves no trail Of ancient veils Thoughts that once were, are lost Dawn has made place For light of new days Her energy melts the frost Promised destiny… |
Komt erg gothic over.. is wel leuk
het is eigenlijk een verhaal en ik denk dat proza een beter vorm zou zijn voor het verhaal dat je verteld. Ik vind het beetje vervelend dat het vaak bijna rijmt.. doe of een verhaal in dichtvorm met continue rijmschema zoals het leest als een lied of toneelstuk of kies niet voor rijm. >Freezing nails entering the flesh >Empty carcass, burned by ash jammers.. klank is net anders en geen rijm en ik zie heel vaak dingen als: >soul >holes soul en hole rijmen ja... maar met een s erachter niet meer? Slik je die in in je uitspraak ofsow? Ik vraag me af of je dit ook vond rijmen: >silence >Highlands komt weer ongeveer in de buurt maar rijmt niet.. Ik weet niet of dit door slecht woordklank in je hoofd of je uitspraak is of toeval is. Probeer je niet persoonlijk te pakken ofsow, probeer alleen op een aantal dingen te wijzen. SounD...loves the english language and can't help correcting people.... |
@Sound. Het hoeft niet helemaal netjes en precies te rijmen hoor. Dit is nog altijd mooier dan geen rijm, en als het helemaal perfect met rijmen is het vaak zo gedwongen. Ik vind zijn manier van schrijven en rijmen juist heel mooi. Maargoed dat was jouw mening, dit is de mijne :)
@Embraced Pale Death. Dit is nog steeds één van de mooiste gedichten die ik heb gelezen hier op DoP, en een tijdje geleden heb ik ze ook weer gepost, wel met vemelding van jou naam natuurlijk, omdat er naar gevraagd werd, en bij mij stond het nog vers in m'n geheugen dus ik wist nog dat het van jou was en hoe het heette :) Nog steeds mooi, en nog steeds even magisch. Mooi woordgebruik, en juist door de ietwat afwijkende rijm heel erg vrij en losjes, dus totaal niet gedwongen! Heel mooi ritme en je speelt goed met de taal! Ik hoop snel iets van je te lezen, want je kunt het echt! Grtjes. |
Citaat:
Vind ik ook. En ik heb het meer als lyric geschreven dan als gedicht, daarom vond ik ook dat het moest rijmen. Maar idd als klankrijm en niet te kieskeurig zijn wat woorden betreft. Ik vind wel dat hier en daar wat onoriginele rijmwoorden zitten, maar daar kan ik nu wel even mee leven :) Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat er hier naar gevraagd werd :confused: Maarja, ik zal wel goed zijn ofzo arrogantie alom... |
(y) (y) (y)
|
:rolleyes: ik vind het wel geinig :rolleyes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10. |