![]() |
Hoe laat je je uitschrijven bij de kerk?
Ik word volgende week 18 en heb besloten dat ik geen katholiek meer wil zijn,of igg niet meer religeus en wil me dus laten uitschrijven bij de kerk waar mn ouders zijn aangesloten, hoe doe je dat? Liefs
|
vraag het aan je ouders
|
Citaat:
|
Je gaat naar de kerk, je zegt tegen zo'n pastoor dat je je lidmaatschap wilt opzeggen, dan vertelt hij je dat god dat eigenlijk niet wilt en dat je altijd welkom bent om terug te komen.
|
Even bij meneer pastoor langsgaan denk ik. Of bel hem even.
|
Kijken welke centrale organisatie het coorindeerd, mijn ouders werden tot in lengte van dagen lastig gevallen omdat die organisatie onbereikbaar was.
gefeliciteerd trouwens. :) |
Of je laat je excommuniceren door Benedictus de XVI :o
|
In Belgie gaat het blijkbaar zo:
"KERKUITREDING In 2000 heb ik in een schrijven aan het aartsbisdom Mechelen-Brussel de wens geuit om uit de rooms-katholieke kerk te treden. Ik had in het verleden reeds afstand genomen van de katholieke kerk, en wou dit nu graag genoteerd zien in het doopregister. Op 9 november 2000 kreeg ik bevestiging van de heer E. Van Billoen, Vicaris-generaal op het voornoemde aartsbisdom, van mijn uittreding. De pastoor van mijn doopparochie werd gevraagd dit in te schrijven bij mijn naam in het doopregister. Tevens werd mijn beslissing ingeschreven in het betrokken register op het aartsbisdom." http://www.wijsbegeren.be/2005/01/na...ng-tussen.html |
Nee, een brief naar de parochie priester (of hoe dat dan ook heet) of zelf langsgaan is voldoende.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik heb geen flauw benul hoe t werkt :P daarom ook mijn vraag ;) |
Citaat:
|
Weet niet of het veel zin heeft om je te laten uitschrijven, er zijn zoveel mensen ingeschreven die niet eens weten dat ze lid zijn. Waarschijnlijk blijf je wel in het doopregister staan, een doop kun je niet ongedaan maken ;) . Bij ons ind e kerk (CGK) gaat het wat anders, als je dan al een aantal jaar niet meer komt, of je wilt niet meer, etc, dan word je automatisch uitgeschreven, of de kerkenraad komt op bezoek.
|
gewoon laten gaan... waarom zoveel moeite doen?
|
jah je kunt je laten uit schrijven maar als het je geen geld kost why?
|
Blijf gewoon in de kerk (y)
|
Word christelijk-gereformeerd. (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |