![]() |
Hoe vind ik werk?
Ik ben 18 jaar, heb een VWO diploma op zak en zoek een fulltime of parttime baan tot september. Hoe vind ik nou werk? Ik sta ingeschreven bij Randstad, maar dat levert weinig op. Af een toe klusjes voor een week ofzo.
Welke stappen raden jullie aan? Inschrijven bij zo veel mogelijk uitzendbureau's? Ik wil graag vast werk. |
Ga op zoek naar alle uitzendbureaus in de omgeving via goudengids en internet en ga een dagje lang naar al die uitzendbureaus...hoe meer hoe beter, des te meer kans op een groter aanbod voor jou.
En aangezien jij tot september werk zoekt valt het min of meer onder "vakantiewerk" dus zou ik je uberhaupt maar haasten met overal inschrijven. Ow en: wees niet te kieskeurig voor wat je wilt, sta voor alles open! Wellicht heb je dan geen droombaantje straks, maar beter iets verdienen dan helemaal niets! :) |
Ga eens naar een arbeidsbureau, daar vind je sneller iets voor de lange termijn.
Bijv. Stepstone |
Niet wachten op dat telefoontje van 't uitzendbureau: ga zelf overal achteraan. Kijk in alle huis-aan-huis blaadjes naar de advertenties. Daar staat best vaak wat in.
Ga ook langs winkels of bedrijven waarbij je wel wil werken en kijk of ze een briefje hebben hangen waarop staat dat ze iemand zoeken. Zo niet, stap naar binnen en vraag of ze nog werk hebben. |
Inderdaad overal waar je wel zou willen werken binnenstappen en vragen of ze een vakantiewerker nodig hebben, zo ben ik zelf ook aan mn vakantiebaantje gekomen paar jaar terug :)
|
Open sollicitatiebrieven sturen naar bedrijven die jou wel wat lijken. En dan vooral je sterke/positieve punten benadrukken! Een initiatief persoon trekt de meeste bedrijven wel aan. Al mijn acties open deze manier zijn tot nu toe gelukt (bij ong. 5 bedrijven, dus het leverde me 5 keer (vakantie)werk op).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb het bijv. ook gestuurd naar een restaurant. En ik weet dat zij daarvan onder de indruk waren. Ze hebben dan direct je werkervaring, opleiding en goede punten voor hun neus liggen. Dat kan ze sneller over de streep halen om op te bellen. En ook al is het vrij professioneel voor vakantiewerk, het siert je wel. Dat vonden zij ook. En ik vind het wel handig om te oefenen met zulke dingen :) |
Citaat:
Ik heb mijn werk gevonden via een huis-aan-huis-blaadje, veel bedrijven zoeken eerst zelf via zo'n advertentie mensen, en als het dan niet lukt schakelen ze een uitzendbureau in. Bijna alle restaurants zoeken wel mensen voor de zomerperiode, dat je werk zoekt tot augustus is zeker positief, dan is het het drukst. (terras enzo) Alonso werkt bij een restaurant |
Inderdaad, restaurants ed... Maar overal gaan er eigenlijk mensen op vakantie waar ze eventueel vakantiekrachten kunnen gebruiken. Winkels zijn in bepaalde plaatsen in de zomer ook drukker (de kruidvat hier in het dorp doordat de campinggasten uit de steden daar massaal naartoe gaan: het is het enige dat ze kennen). Naja, bel eens rond etc.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30. |