![]() |
Informatieve musea in Nederland
Ik ben van plan om de komende tijd informatieve musea te bezoeken, die bijvoorbeeld gaan over de oudheid of over natuurwetenschappen of over het zoutwinproces (daar is een museum over maar daar ben ik al geweest, deze noem ik alleen als voorbeeld :P), dat soort dingen.
Ik bedoel geen kunst-musea. Weet iemand zo'n soort museum, en hoe het heet en/of wat het adres is en/of wat de website ervan is en/of of je er studentenkorting kunt krijgen? Graag wel dingen die met het openbaar vervoer te bereiken zijn of minder dan 40 km van Enschede of Groningen vandaan zijn. Ik heb geen flauw idee waar dit topic moet, dus dan maar hier, hij kan altijd nog verplaatst worden :) maar ik denk niet dat hij op kunst & cultuur hoort. |
het haardplaten museum te klarenbeek! :)
|
afrika museum in cadier en keer
cadier en keer klinkt niet echt alsof er een treinstation is :D |
natuurhistorisch museum in maastricht :)
die lijkt me wel interessant |
ik vrees dat haardplaten geen primaire interesse van me zijn :o
afrikamuseum in cadier en keer ben ik al geweest, maar die is wel erg leuk inderdaad :) er gaat wel een bus naar toe :P natuurhistorisch museum in maastricht is een goed idee, kom ik daar ook nog eens :) |
|
overigens staan natuurmuseum groningen, het noorderlijk scheepvaarmuseum en het theemuseum al in de planning :)
|
Citaat:
|
Overigens schijnt Naturalis in Leiden ook erg leuk te zijn, maar dan moet je wel zin hebben in heel veel informatie over dieren en zo. :)
|
http://www.museumgids.nl/
Kijk daar eens. :) Je hebt van de gekste dingen musea.. m'n moeder is in friesland een keer naar een koeienmuseum geweest (overigens geen aanrader, vrij saai).. maar wie weet zit er iets interessants tussen :) |
flessenscheepjesmuseum in enkhuizen
tegelmuseum in otterloo |
watermuseum - arnhem
mosterdmuseum- doetinchem Airborne Museum - arnhem Arnhems Oorlogsmuseum 40-45 - arnhem openluchtmuseum het hoogeland - warffum |
Citaat:
Het Airborne museum te Oosterbeek. Het Spoorwegmuseum (vanaf juni weer geopend) in Utrecht, als je alle bordjes e.d. leest is dat zeer verantwoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Boerhaave in Leiden:
http://www.museumboerhaave.nl/ Ik vond het een leuk museum en het lijkt me bij je interesses aansluiten gezien je geneeskunde studeert. Ze hebben daar nog een oude *hoe heet zo'n ding: zo'n cirkeltribune* waar men vroeger les gaf door lijken open te snijden. Ook zijn er heel veel geneeskundige attributen die men vroeger gebruikte. |
Citaat:
de zaanse schans, in, jawel: Zaandam |
Citaat:
|
Nemo in Amsterdam, maar die is geloof ik meer gericht op kinderen.
Openluchtmuseum Arnhem of die ene in West-Friesland. |
en wat is het ónderwerp van alle genoemde openluchtmusea? Leuk dat het in de open lucht is hoor, maar ik wil wel weten wat ik ga bekijken :P
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59. |