![]() |
nieuwe psalmberijming
Weet iemand al iets meer over de nieuwe psalmberijming die eraan zit te komen? Ik heb er vaag iets over gehoord maar ik weeet er het fijne niet van. Wanneer komt ie uit?
weet iemand toevallig de website, ik kan hem ondanks al mijn gegoogle niet vinden. met dank aan belgareth: www.psalmenvoornu.nl Wat vind jij van de nieuwe psalmberijmingen? Kan dit of niet? Ik vind het zelf een erg goed initiatief, jammer dat je ze nog niet kan luisteren op de site en dat we ze bij ons in de kerk waarschijnlijk nooit gaan zingen. |
www.psalmenvoornu.nl
Op dit moment is de eerste cd uit met een aantal nieuwe berijmingen. Ook kon je op de website twee psalmen downloaden om te luisteren, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. |
Ik dig ze niet. Geef mij de berijm ing van Datheen maar. (y) Op hele noten natuurlijk.
|
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Ik vind dit een goed initiatief, hoewel ik de berijming van Datheen toch nummer 1 vind.
trouwens gave ava. <333333 TobyMac |
Datheen? <kijkt moeilijk> Psalmen okee, maar dan ritmisch he :p
|
Citaat:
|
ik weet niet hoe ze allemaal heten, die psalmberijmingen, maar ik vind het goed dat er een nieuwe komt want je beseft veel beter wat je zingt als je in je eigen taal zingt, oudnederlands kan ik wel begrijpen, maar het is niet mijn taal wat ik spreek, dus besef ik vaak helemaal niet wat ik zing, als je in je eigen taal zingt leeft het meer voor je, is het echter. niemand snapt wat ik bedoel en op deze manier gaan ze in evangelische kerken mss ook gezongen worden en dat is niet verkeerd, het zijn toch liederen uit de bijbel. Ik was echt verbaasd toen een volwassen christen mij pas vertelde dat hij geen één psalm kende.
|
Kun je hem ergens al bestellen?
|
Wat dacht je van de originele Hebreeuwse versie?
http://770live.com/En770/tehilim/tehilimSearch.htm Onder 'Select by Chapter Number' het nummer opgeven en je krijgt automatisch de juiste. |
Ja, er is een CD met 16 tracks die nu al te koop is in de meeste christelijke boekhandels (hoewel ik hem nog steeds niet te pakken heb gekregen :s).
Op zich is het een goed initiatief, omdat de psalmen weer voor je gaan leven. Je let weer op wat er in zo'n psalm staat. Maar ik verwacht niet dat ze bij ons in de kerk gezongen gaan worden, stel je voor: het orgel de kerk uit :eek: |
ik heb op zich niets tegen het orgel, ik vind het ook een mooi instrument, maar dat zegt niet dat er geen keyboard en gitaartje bij mag (om eens rustig te beginnen)
|
Heb die twee geluisterd en vind ze veel te complex voor psalmen. melismatische zang op onlogische plaatsen, ingewikkelde intervallen.
Dat is voor een gemeente echt veel te ingewikkeld. Dat wordt weer veel gedoe voor de cantorij als dit een hype wordt. Het lijkt op egotripperij van een paar doorgeslagen musici en dichters. |
Alsjeblieft zeg (n)
|
heb jij ze geluisterd? Als ik dat probeer zegt ie: binnen enkele maanden is er een voorproefje van de tweede cd te beluisteren.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30. |