![]() |
Zalm maken hoe?
Hallo kokken en kokkinnen.
Ik ben zondag voor moederdag zalm voor me moeder maken. Namelijk zalm-filetblokjes (verkrijgbaar in de AH) Ik bereid meestal makreel en andere soort visjes. Maar hoe bereid je zalm en wat voor saus hoort erbij? Heb je een leuke iedee om zalm voortebereiden vertel me, Vertel me ook bij wat ik allemaal moet gebruiken zoals peper en zout etc. Graag voor 2 uur 's middags reageren want dan kan ik alles in 1 keer kopen :D Ik heb ook zalm in blik ik denk dat ik die ga bakken met aardappeltjes samen met de zalmfiletblokjes :D Groetjes, Skilly :) |
hallo?
|
zalm gaat vaak met dillesaus :)
bv http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?ingredient=Bospeen&id=190136&offset=0 of http://www.gratisrecept.nl/recept/zalm-in-dillesaus.php verder met bereiden vaak grillen of bakken, maar je kunt ook met bierbeslagje frituren oid wel zalm goed insmeren met olie anders gaat ie plakken en niet te hoog vuur en niet al te lang. minuutje of 6 geloof ik |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zalm in witte wijn saus (y)
Gwoon zalm in een ovenschaal pleure, saus dr over, w88 en voila! Tis nog lekker ook :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb gekozen voor saus in dillesaus. Maar ik heb ook zalmtonijn iemand iedee wat ik ermee kan doen tijdens het eten? Ik dacht zelf aan: met mayo zetten en op beschuit zetten. |
Niks mayo, cocktail saus :), wel met Cognac en paprika poeder dan he :).
Natuurlijk een mosterd/dille saus. Of een lekkere witte wijn saus. Nog makkelijker een eiersaus :). |
peper erop plakken tomaat erop en cheddar
en dan in de oven |
:confused:
remouladesaus :) |
En als je echt een culinaire kneus bent dan kan je het ook stomen. :) Kan bijna niet mislukken
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is sjieker/lekkerder. Zalm in de oven of gebakken. Ik dacht zelf aan in de oven maar heb nog nooit vis in de oven gedaan en omdat het filet is ben ik bang dat het hard wordt. Dus de zalm-zalm (ham-ham) vraag luidt: hoe houdt je je zalm soepel/mollig als je je zalm gaat bakken/in de oven zetten :confused: :s |
Citaat:
Zorg er wel voor dat je vis NOOIT overgaar maakt, dan is je hele vis verpest. Vis gaart altijd nog na nadat je het uit de oven/pan hebt gehaald. Dit komt omdat vis de warmte veel meer vasthoud dan ander vlees... |
Citaat:
1 bereid de vis met kruiden etc 2 bereid de saus 3 zet in een schaal de saus samen met de vis 4 niet lang laten aanbranden vraag: wordt de saus niet hard als het de oven ingaat of moet ik de saus maken terwijl het in de ioven zit? En hoehoog moet de oven? En hoelang Thanks :) |
je kan t met bladerdeeg in de oven doen, sausje van bleekselderij en creme fraise maken en voila!
|
Citaat:
Me keuze is dillesaus. Heb zalmfilet in de AH gekocht. Dillesaus-maak zakje En dille kruid zelf. Maar hoe maak ik de filet in de oven zacht. Zoals iemand al zei met de saus laten. Maar hoelang? Ik wil dat het sjiek word. Met wat kan ik de aardappelen serveren. Met boter lijkt me zo burgelijk ;) Iemand iedee met wat voor sausjes of iets anders ik de aardappelen kan serveren. Of denken jullie: nah zet de dillesaus er gewoon overheen ;) Btw hoe smaak dillesaus eigenlijk? :p |
Raden jullie me aan om het vis met dillesaus met aardappellen te serveren of iets anders?
|
Aardappelen is wel lekker en iets van groenten of een salade.
Ik maak zalmfilet altijd zo: maar dit is een stuk zalm en geen blokjes. Omwentelen in de bloem en dan zachtjes bakken in de koekenpan en af en toe keren. Dan komt er een knapperig laagje op. En idd lekker met dillesaus. |
Ja ik doe het ook meestal met bloem. Soms paneermeel. Maar bloem vindt ik lekkerder helaas heb ik dat niet bij me. Daarom heb je ook buren ;) nee joh
Ik denk dat ik gewoon paneermeel gebruiik of oven. Ik weet het echt niet... |
Citaat:
Het ligt aan de grootte van de stukken vis hoelang het moet, gewoon af en toe kijken of het goed is. Als ik vis in de oven doe zet ik hem altijd op 180°C |
zalm gewoon zo bakken is ook lekker, wat zout, peper en citroensap erover. Simpel en super lekker.
|
Ik had het in de oven gezet en iedereen vond het lekker bedankt allemaal :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |