![]() |
Menskritiek
Menskritiek
Als doden konden blikken, terug op alles van weleer dacht men niet aan ´t laatste afscheid of het jarenlange zeer Men zou denken aan de liefde waarop alles werd gebouwd Toch wordt liefde voor je naaste vaak als nutteloos beschouwd ´t Leven biedt zoveel geschenken, velen hebben het niet door Men wendt oorlog, terrorisme of racisme liever voor om de tijd nog wat te doden tot het einde van de aard en als blikken konden doden werd geen enkeling gespaard |
naasteN?
Lóópt wel heel goed, moet ik zeggen. Netjes(a);). Vind hem ook wel leuk, echt een moraalgedicht. |
Eerste keer gelezen: Leuk, die eerste zin! En de rest leest ook vlot
Tweede keer gelezen: Soms is de rijm net iets té. Deze zinnen vind ik minder: Citaat:
|
Dank voor de reacties!
@ Porcelain: ik doe liever naaste dan naasteN, kan allebei wel toch? @ dromenvanger: volgens mij klopt het ritme alleen zoals ik het nu heb gedaan, ik was allang blij dat ik een woord als 'terrorisme' in een ritme gepast kreeg :) |
Mja, maar Naaste is enkelvoud toch? Ik las het als meervoud, dus dan vind ik naasten beter(A). Maar uw keuze:).
En ik ben het met je eens dat je dat 'liever' achterin de zin laat staan. Anders loopt ie niet meer, moet je heel rare klemtonen gaan leggen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |