![]() |
Welke film móét ik gezien hebben, volgens u?
Wat ik zelf een aanrader vind, is waar ik een tijdje terug over postte, Fando y Lis, echt een aanrader, maar wel voor een fijnproevend publiek.
Wat is de uwe? |
Million Dollar Baby, Thirteen, Schindler's List..
|
Er zijn zoveel films waarvan ik vind dat mensen ze moeten kennen... maar hier dan de 2 die ik zelf het belangrijkst vind... (voor zover ik zo even snel kan beslissen):
The Shining (klassieker!) Schindler's list |
Donnie Darko.
|
Clones of Bruce Lee
|
Oh-oh, hier kan ik een ellenlange lijst bij opsommen...
Oké, ik heb gehoord dat "De zaak Alzheimer" door Nederland gekocht is, dus als ze die spelen moet je zeker eens gaan kijken :) Persoonlijk heb ik een zwak voor Romeo + Juliet, in regie van Baz Luhrman, in de originele Shakespearetaal. Verder moet je ook The Godfather gezien hebben natuurlijk. En wel meer. |
MindGame; een unieke, Japanse animatiefilm die verschillende animatiestijlen combineert en een scala aan 'mind-fucking' beelden, muziek en personages vertoont.
|
Fight Club, Trainspotting, Pulp Fiction
|
Ik zou nu een lijstje op kunnen noemen met meesterwerken zoals The Godfather-trilogie, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, A Beautiful Mind, American Beauty, One Flew Over The Cuckoo's Nest, Unbreakable etc. etc.
Maar dat ga ik nu niet doen. Ik houd het bij: La vita é bella. (y) |
festen
das experiment grave of the fireflies |
lola rent
|
The shipping news.
The pianist. Delicatessen. Secrets and lies. Trainspotting. (Y)(Y)(Y) en zo kan ik nog wel even doorgaan... |
The Piano
Hable con ella Steve + Sky Festen Todo sobre mi madre La mala educación Being John Malkovich Lilya 4-ever :cool: |
Ran.
Vergeet alle andere meesterwerken. |
Trainspotting en Donnie Darko. (y)
|
Citaat:
|
turks fruit gek
|
en blue movie natuurlijk
|
the godafther
scarface. leon |
In the mood for love :o .
|
Requiem for a dream
|
Citaat:
ook trainspotting en Moulin rouge prachtige film met ewan mcgregor |
Misschien ook leuk om er een kleine motivering bij te zetten:)
|
Citaat:
|
eternal sunshine of the spotless mind
in the mood for love le fabuleux destin d'amelie poulain taxi driver raging bull mulholland drive lost highway fight club scarface donnie darko 25th hour festen requiem for a dream a clockwork orange snatch en het gros van de hierboven genoemde films... maar eerst deze hierboven, one by one |
donny darko sowieso.
voor de rest vind ik dat je de pianist ook moet zien (die naar mijn mening veel beter is dan schindlers list). Geweldige film! |
Un long dimanche de fiancailles (Y)
|
American Beauty
Trainspotting Schindler's list La vita e bella inderdaad ook En nog een aantal van wat hier al genoemd is. |
Citaat:
|
Hmm, er zijn zoveel die je gezien 'moet' hebben.
Maar enkele in mijn lijstje zijn: The Outlaw Josey Wales met Clint Eastwood Good Neigbor Sam met Jack Lemmon De eerste is vanzelfsprekend, de tweede wat minder voor de hand liggend, maar ik vind het een geniale comedy. Acteurs zijn bijna even geniaal, Jack Lemmon, de eeuwige chaoot. En natuurlijk Romy Schneider die werkelijk je hart steelt het moment dat ze op het scherm verschijnt. Een feelgood film, maar dan wel van een hoger niveau. :) Edit: Vergeten, de originele Manchurian Candidate. Fantastisch sterke film. |
Toy Story
|
Memento en Usual Suspects
|
Citaat:
|
Citaat:
inderdaad, die zeker en 'Malčna', 'Respiro' en 'La Stanza del Figlio' of anders La Vita č bella :p |
Memento
Cicade de Deus Full Metal Jacket American Beauty The Pianist |
wow ik heb nog heel wat films te kijken :s
zelf vind ik dat je la vita e bella moet hebben gezien |
Mortal kombat
|
Citaat:
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain Un long dimanche de fiancailles en La cité des enfants perdus zeker ook wel aan te bevelen. Jean-Pierre Jeunet (Y) |
Tarnation,
die komt meteen binnenvallen. Zo'n super goede film.. |
braveheart, geweldige film!! Prachtig verhaal en mooi uitgevoerd...
(kan iemand me hier misschien uitleggen waarom pulp fiction zo'n goede film is? Ik vind het maar niks) |
Donnie Darko
Hotel Rwanda The Pianist Bridget Jones I en Bridget Jones II (gewoon, die zijn geweldig lief:)) |
21 grams
|
Citaat:
en zo ongeveer de rest van de films die hier genoemd zijn ook wel ja |
Citaat:
|
Citaat:
|
Simon, Arlington Road en The Village
|
de tweeling!!! egt zo'n goede film!!
|
Citaat:
bijna allemaal mee eens. (y) En natuurlijk: Love me if you dare (Jeux d'enfants), Lemmony Snicket, Almost famous, I am Sam. |
Memento
21 Grams Donnie Darko Requiem for a Dream The virgin suicides Das Expiriment |
Le fabuleux destin d'Amelie poulain
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12. |