![]() |
Enge film?
Hallooww... ik ga vanavond naar mijn vriend en ik heb zin om eens een super enge film te zien. Zoiets als The Grudge of The Ring 1 (2 vonk nix) Of zo'n enge Japanse film..
Is dr iemand die n goeie enge film weet?? |
Ik lees net in 'n ander bericht over The Grudge 2, is die al uit??? :confused:
|
??
|
the grudge 1 was er toch net pas?
|
Ju-on: The Grudge 2 is inderdaad al een hele tijd uit. Deeltje 3 zit er aan te komen.
|
Citaat:
|
The grudge 2 kun je ook al gewoon huren in de videotheek?? Omdat the grudge 1 nog niet zo lang geleden zelfs nog in de bios draaide....
|
kakashi is eng :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder is als je op zoek bent naar 'zo'n enge Japanse film' Honogurai mizu no soko kara erg aan te raden, hier te huren onder de titel Dark water. |
The Blairwith project is best eng...
|
Citaat:
|
Dark water (y) .
Japanse film van de regisseur van ringu. Er zit een amerikaanse remake aan te komen(de zoveelste) met jennifer connely in de hoofdrol, dus als je ringu en ju-on: the grudge kon waarderen dan is deze een gegarandeerde topper. In elk geval de engste film die ik tot nu toe heb gezien(ju-on: the grudge 2 komt op de tweede plaats, gevolgd door ringu). |
Ik vond Dark Water niet eng. Helemaal niet zelfs. Maar toch is het een van de beste horrorfilms sinds jaren. Rara hoe kan dat? :)
|
Ok, inderdaad, niet eng in de zin van je durft niet te kijken, het zit hem meer in de sfeeropbouw en het mysterieuze verhaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oh op die manier, daar ben ik het honderd procent mee eens, vooral
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder is het inderdaad ook een prachtig drama. |
Citaat:
|
Citaat:
|
the ring vond ik ook helemaal niet eng
ik wil al een tijdje the shining zien, is die film eigenlijk eng ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Om de rust in de tent te bewaren: imho) |
Citaat:
;) |
Citaat:
Maargoed... een goede horror film hangt af van meerdere factoren: acteerwerk, verhaal, realiteit (demonen vind ik prachtig om naar te kijken, maar het doet me totaal niets), camerawerk, muziek enz. The Shining heeft dat volgens mij allemaal wel, dat is volgens mij dé beste horror film allertijden. Je moet er alleen wel de tijd voor nemen en niet als mijn moeder iedere keer kleine stukjes kijken, dat haalt de spanning eruit ;) |
Citaat:
|
Audition vond ik best eng :|
|
|
Ik vond de film wrong turn wel eng.
|
Zoals hierboven al gezegd gaat het bij een horrorfilm om meerdere factoren. Zelf ben ik van mening dat het zo realistisch mogelijk zou moeten zijn (dus dat het echt kan gebeuren). Daarom zal ik idd films over rare wezens echt niet snel eng vinden. Maar er is (toch zeker voor mij) nog een belangrijkere factor: de plaats en tijd dat je de film kijkt. Als ik een horrorfilm midden op de dag in de kantine van school zou kijken, zou er niks engs aan zijn, maar als ik diezelfde film midden in de nacht in me eentje zou kijken terwijl er verder niemand thuis is, zou ik waarschijnlijk toch wel met een ander gevoel mijn bed in stappen.
Verder vond ik The Blair Witch Project een best enge film op sommige momenten. De reden: Ten eerste keek ik hem dus alleen midden in de nacht. En ten tweede heb ik iets van een fobie tegen bossen ofzo (volgens mij zou ik serieus al iets van een hartaanval krijgen als je mij snachts alleen in een bos zou droppen (n)). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wel één van de engste films die ik ooit heb gezien. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond alle nachtscènes doodeng en de laatste tien minuten kneep ik m'n buurvrouw haar handen fijn. |
Blair Witch werkt vooral vanwege de suggestie dat er iets is. Als je geen fantasie hebt of je niet laat meeslepen in het verhaal, kun je er inderdaad niks aan vinden.
|
Of als je inziet dat het geen goede film is.
|
Saw :cool:
|
eraserhead
|
Citaat:
Maar het blijft de beste film allertijden (y) Uit een brits onderzoek is ook gebleken dat de engste scene OOIT komt uit The Shining :cool:
Spoiler
Niet dat ik dit nu echt zo'n eng stukje vond... maar het zal wel :) |
Citaat:
Point being? ;) |
The Sixth Sence.. vond ik best wel heel erg eng.. Maarja ik ben snel bang:s
|
It is eng en leuk, ik heb een paar dagen niet naar de badkamer gedurfd......(bij de gootsteen dan hea!!! )
|
Hmm Ring 3 & 4 :)
Kmoet ze nog steeds zien.. Hebben anderen deze al gezien en wat vond je er van? deel 2 vond ik erg tegenvallen, maar ja dit is de japanse versie en heb gehoord dat die veel enger is.. |
Kijk ipv al die nieuwe kutfilms die tot het horrorgenre gerekend worden:
August Underground Mordum Naked Blood The Burning Moon Murder-Set-Pieces Slice Of Life Affliction Psycho : The Snuff Reels Guinea Pig : Flowers Of Flesh And Blood Guinea Pig : Devil's Experiment Nekro Cannibal Holocaust Rigor Mortis Roadkill : The Last Days Of John Martin My Sweet Satan Men Behind The Sun Salo Or The 120 Days Of Sodom Visitor Q Entrails Of A Virgin Guts Of A Virgin Red To Kill The Untold Story Evil Dead Trap Nekromantik 1-2 Aftermath Seppuku 1-2 Scrapbook Seul Contre Tous ( I Stand Alone ) Man Bites Dog ( C'est Arrivé Près De Chez Vous ) Traces Of Death series Faces Of Gore series Kichiku All Night Long All Night Long 2 All Night Long 3 Run And Kill I Spit On Your Corpse, I Spit On Your Grave Womens Flesh Female Market Black Sun : The Nanking Massacre Ebola Syndrome Oxen Split Torture The Manson Family |
Citaat:
Bestaan niet. De Japanse serie bestaat uit: Ring (geweldig) Rasen (werd als zo teleurstellend ervaren dat hij min of meer uit de serie is verbannen Ring 2 (zeer de moeite waard) Ring 0 (een prequel, aardig maar niet bijzonder eng) |
Citaat:
En 'films' als Traces of death zijn gewoon aaneenschakelingen van gruwelijkheden voor sensatiezoekers. Het valt, in tegenstelling tot 'al die nieuwe kutfilms' (ervanuit gaande dat je daarmee de films die hier genoemd worden bedoeld), niet onder horror. |
Ik vind het vervelend dat al die films hetzelfde zijn. Met het monster wat je de hele tijd net niet te zien krijgt.
En horror is realisme, traces of death vind ik niet puur sensatie. Het zijn de verloren beelden van een journaal. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |