![]() |
Studio
Ik zit in een band en wij willen een demo opnemen.
Alleen is het probleem dat wij niet veel geld hebben :o Weet iemand een goedkope studio?? Liefst in overijssel maar als hij heel goedkoop is mag hij ook ergens anders zijn :D |
fruityloop studio
|
ha..
|
zeg eerst maar wat voor muziek je maakt
voor verschillende stijlen zijn verschillende studio's aan te raden |
en kijken wat je budget is, maar reken minimaal op een eurotje of 500,- met mixen erbij.. (weekend opnemen en weekend mixen)
dan kun je daarna nog kijken voor masteren en hoe je het wilt uitbrengen. |
Hahaha een weekend voor een demo.
|
Citaat:
wij hebben 1 dag instrumenten (live ingespeeld 4 nummers, bij elkaar een half uur aan muziek+ her en der wat extra gitaren) en 1 dag vocals en randgeluiden (synths, samples) dus in 1 weekend ja. |
Hahaha een demo van een half uur.
|
Hahaha synths.
|
Citaat:
|
;)
|
Ik beheer een studio samen met een vriend van me, 24 sporen adat recorder, digitale Yamaha tafel, sennheiser drumkit, sm57 beta's enz enz... Redelijk goedkoop :) Wel in Noord-Brabant though.
Als je wat info meer info wil mail dan even naar freek@basement-music.net |
nou het ligt eraan hoe goed koop redelijk goedkoop is... :D
|
Ik en mijn band nemen in totaal 3 weken op. Eerst de drums in 1 weekend, daarna 1 week alle gitaar en basspartijen (avonden, 4 uur per avond), orgelpartijen, vocals, tambourijn en handclaps in de anderhalve week erna, dan alles mixen en masteren in de overgebleven tijd. Dat laatste gedeelte van het proces gebeurt bij mij thuis. Voor de rest hebben we een studio geregeld, verdomme, wel duur zeg.
het gaat hier over 6 nummers |
Wij doen met de band max 2 songs per dag voor demokwaliteit, en dan bestaat een dag uit ongeveer 10 uur werk. Dit wel zonder afmixen, waar nog bijna een hele dag inzit :)
|
Citaat:
|
Vrienden van mij zijn er nu mee bezig, en volgens mij zijn die ook niet zo rijk ;) Dus ik zal het eens vragen.
|
Citaat:
|
studio195, niet verder kijken.
|
Onzin.
|
Nee hoor.
|
Wel
|
Neen.
|
Ok dan. :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou ja ze maken wel microfoonsets..van matige tot zeer goede kwaliteit. Maar als je n baggerset hebt moet je toch flink wat kapitaal en/of tijd investeren in apparatuur wil je dat echt goed laten klinken.
|
het zijn gewoon sennheiser clip-mics
http://www.sennheiser.com/sennheiser.../e604_view.jpg evolution 604 wel te verstaan, maar ik geloof dat je wel begrepen had wat ik bedoelde ;) |
Citaat:
(Geen AKG? :o ) |
ik heb een AKG hoofdtelefoon :o
maar verder wat shure sm-57 beta's, B52 en een exotische condensatormic voor de zang waarvan ik het merk niet weet maar waar wel geweldig geluid uit komt. binnenkort eens wat lexicons enz aanschaffen, mic voorversterker, dat soort zut :) |
schaf een fatsoenlijke outboard geluidskaart aan die in een studio rack kan (bv Terratec of M-Audio) en koop/leen veel mic's. download cubase sx 2.0 en neem het zelf op. zoek een boek in de bieb hoe cubase werkt en hoe je moet masteren/mixen.
klaar, voor veel minder geld dan een 'goedkope' studio + ongelimiteerd tijd. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat zal een mooie demo worden voor 12,50 per uur...
|
Citaat:
ik ben geen aanhanger of whatsoever, ik ben gewoon benieuwd naar je beweegredenen |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |