Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Erg vaak naar de wc moeten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1172802)

Mindfields 07-05-2005 16:23

Erg vaak naar de wc moeten?

Heb ik al een paar dagen last van.
Bijvoorbeeld donderdag had ik twee blikjes bier gedronken (bevrijdingsfestival) en moest naar de wc. 5 minuten later had ik een nieuw biertje, en ik had nog geen 3 slokken genomen en kmoest alweer naar de wc.
Gisteren ben ik uitgeweest, en na elk drankje moest ik naar de wc, soms zelfs halverwege.
Vanmorgen dronk een flesje water en tijdens dat drinken ben ik geloof ik 2 of 3 keer naar de wc geweest.

Weet iemand hoe dit komt en of er iets mis is? Ik heb verder geen pijn bij het plassen...

duivelaartje 07-05-2005 16:26

Lijkt me wel erg veel. Komt er veel uit, of maar een beetje?:o

Mindfields 07-05-2005 16:28

Veel.. Normale hoeveelheid. :)

Cookie 07-05-2005 16:29

hmz...misschien ligt het aan een veranderend drinkpatroon of ben je andere dingen gaan drinken?

Renske-meiske 07-05-2005 16:49

Als ik bier drink moet ik ook enorm veel naar de wc, na elk flesje ongeveer, maar de meeste meisjes die ik ken hebben dat wel. Na water drinken is wel raar :/

Snow White 07-05-2005 16:51

Het is mogelijk dat het een (beginnende) blaasontsteking is. Kijk het nog even aan en wanneer je langer last hebt en meer klachten krijgt zoals pijn bij het plassen of een branderig gevoel, of steeds hele kleine beetjes plassen moet, of er wil niks komen en je hebt toch 'aandrang' dan zou ik even langs de huisarts gaan.

MevrouwM 07-05-2005 17:31

Bij de titel vaak naar de wc moeten, denk ik idd ook aan blaasontsteking. Maar bij de rest van je verhaal past het toch niet helemaal.
Maar zoals gezegd, mss een beginnende blaasontstekening? Nou ja het kan ook toeval zijn, of dat je net iets meer hebt gedronken dan anders.

Andijvie 07-05-2005 21:28

Kan 't niet door alcohol komen? Ik zou nu een tijdje geen alcohol drinken, zorgen dat je verder wel genoeg drinkt (water bv) en mja, 't in de gaten houden.

da leentjuh 07-05-2005 22:45

Citaat:

MevrouwM schreef op 07-05-2005 @ 18:31 :
Bij de titel vaak naar de wc moeten, denk ik idd ook aan blaasontsteking. Maar bij de rest van je verhaal past het toch niet helemaal.
Maar zoals gezegd, mss een beginnende blaasontstekening? Nou ja het kan ook toeval zijn, of dat je net iets meer hebt gedronken dan anders.

Ik denk het ook, heb zelf vaak blaasontsteking gehad en dan moet ik ook voortdurend naar de wc. Echt pijn hoeft het dan nog niet te doen.
En van alcohol moet je sowieso vaker naar de wc, maar dit is wel erg extreem.

nare man 08-05-2005 00:31

Is klote, maar niets aan te doen. Ik heb vrienden die de hele avond bier kunnen tanken en echt nooit naar de plee hoeven, anderen moeten ongeveer na elk biertje één keer zeiken. Is normaal.

ssjpan 08-05-2005 15:24

Volgens mij is dat niet echt vreemd hoor, vooral niet naar bier of iets anders met alcohol. Ik moet dan ook vaak naar de wc en de meeste meisjes wel die ik ken. (jongens hoeven nooit zo vaak hoe oneerlijk..)
Maar soms moet ik een tijdje heel vaak en dan weer eens niet zo vaak.

Moenbloem 08-05-2005 18:15

Ik moet op een normale schoolochtend (dus zonder alcohol ;)) ook wel eens 6 keer naar de wc, irritant maar volgens mij niet echt iets aan te doen :s

Lotte 08-05-2005 19:34

Ik heb dat ook de laatste tijd, toch maar even naar de huisarts...

testout.com 11-05-2005 10:36

Bij suikerziekte , hoge suikers , moet je ook erg veel naar de wc .

Leonoor 11-05-2005 11:03

Citaat:

testout.com schreef op 11-05-2005 @ 11:36 :
Bij suikerziekte , hoge suikers , moet je ook erg veel naar de wc .
Maar dat komt volgens mij ook omdat je dan vaak veel drinkt...?

*~Angel~* 11-05-2005 11:40

Offtopic

Even een vraagje tussen door..

Normaal ga ik niet vaak naar de toilet denk iets van 4/5x per dag ofzo ?

Maar zodra ik weg ga bijv naar pretpark of ergens anders heen dan moet ik gewoon om de 10 min naar de toilet om te plassen. En dan gewoon veel!

Ik snap er gewoon niets van..

Vrijdag nacht gaan we op vakantie (12 uur in de auto zitten) en ben gewoon bang dat ik weer om de 10/15 min naar de toilet moet. En dan vind ik het weer lullig om het te zeggen en hou ik het op (tenminste dat probeer ik) maar pff dan houd ik gewoon niet vol :s

Wat kan ik hieraan doen?

Oh en als het hier niet mag maak ik wel een ander topic open ofzo

*blue angel* 11-05-2005 11:51

Citaat:

nare man schreef op 08-05-2005 @ 01:31 :
Is klote, maar niets aan te doen. Ik heb vrienden die de hele avond bier kunnen tanken en echt nooit naar de plee hoeven, anderen moeten ongeveer na elk biertje één keer zeiken. Is normaal.
true

*blue angel* 11-05-2005 11:51

Citaat:

DaRk-AnGeL66 schreef op 11-05-2005 @ 12:40 :
Offtopic

Maar zodra ik weg ga bijv naar pretpark of ergens anders heen dan moet ik gewoon om de 10 min naar de toilet om te plassen. En dan gewoon veel!

Vrijdag nacht gaan we op vakantie (12 uur in de auto zitten) en ben gewoon bang dat ik weer om de 10/15 min naar de toilet moet. En dan vind ik het weer lullig om het te zeggen en hou ik het op (tenminste dat probeer ik) maar pff dan houd ik gewoon niet vol :s

Wat kan ik hieraan doen?

da's vreemd... :confused:

boer 11-05-2005 12:59

Citaat:

DaRk-AnGeL66 schreef op 11-05-2005 @ 12:40 :
Offtopic

Wat kan ik hieraan doen?

dat is psygisch, omdat je juist onbewust gaat denken dat je niet naar de wc wil, moet je juist daarom

*~Angel~* 11-05-2005 15:34

Citaat:

boer schreef op 11-05-2005 @ 13:59 :
dat is psygisch, omdat je juist onbewust gaat denken dat je niet naar de wc wil, moet je juist daarom
hm raar als je blaas gewoon helemaal leeg is en dan niet lang daarna weer vol :o en gewoon niets drinken dan, maar het is iig zwaar irritant..

Andijvie 11-05-2005 17:50

Citaat:

DaRk-AnGeL66 schreef op 11-05-2005 @ 16:34 :
hm raar als je blaas gewoon helemaal leeg is en dan niet lang daarna weer vol :o en gewoon niets drinken dan, maar het is iig zwaar irritant..
Misschien komt het doordat je je inspant oid, dat je van veel rondlopen of wiebelen in de auto, gewoon eerder je blaas vol hebt... Hmm, anders weet ik het ook niet :| Ik heb het juist andersom, als ik ergens naartoe ga, een uitstapje naar een pretpark of een dagje Parijs, dan hoef ik écht nauwelijk te plassen. Terwijl ik niet minder drink, volgens mij zelfs meer. Geen idee hoe dat komt, ik denk dat ik zelf instel dat ik niet zomaar naar de wc kan (omdat hij niet altijd om de hoek is) en dus ook niet hoef.

(Normaal ga ik ook heel weinig naar de wc, altijd al gehad, maar bij uitstapjes dus nóg minder. Wel handig :) )

Mindfields 11-05-2005 18:53

Hmm, raar, ik zit weer in mijn gewone ritme (vorige week sliep ik bij mijn vriend de hele week, ging veel uit enzo) en nu heb ik er veel minder last van...

Experiment 12-05-2005 16:32

Citaat:

Mindfields schreef op 11-05-2005 @ 19:53 :
Hmm, raar, ik zit weer in mijn gewone ritme (vorige week sliep ik bij mijn vriend de hele week, ging veel uit enzo) en nu heb ik er veel minder last van...
Als ik met Eelco in de Move ben gaat hij ook echt om het half uur naar de wc.... en dan zeggen ze dat vrouwen vaak moeten ;)

Mindfields 13-05-2005 13:05

Citaat:

Experiment schreef op 12-05-2005 @ 17:32 :
Als ik met Eelco in de Move ben gaat hij ook echt om het half uur naar de wc.... en dan zeggen ze dat vrouwen vaak moeten ;)
Andere dingen doen zeker. ;)

nee grappie maar ja dat heb ik dus ook in de move.. om de 20 minuten zelfs :)

TOT STRAKS!

Nigo 13-05-2005 13:10

Mjah, 'k moet zelf alleen vaak naar de plee als ik loop te tanken; zal waarschijnlijk door de alchohol komen :), klinkt normaal dus.

Chronocide 13-05-2005 15:50

Citaat:

Mindfields schreef op 07-05-2005 @ 17:23 :
Heb ik al een paar dagen last van.
Bijvoorbeeld donderdag had ik twee blikjes bier gedronken (bevrijdingsfestival) en moest naar de wc. 5 minuten later had ik een nieuw biertje, en ik had nog geen 3 slokken genomen en kmoest alweer naar de wc.
Gisteren ben ik uitgeweest, en na elk drankje moest ik naar de wc, soms zelfs halverwege.
Vanmorgen dronk een flesje water en tijdens dat drinken ben ik geloof ik 2 of 3 keer naar de wc geweest.

Weet iemand hoe dit komt en of er iets mis is? Ik heb verder geen pijn bij het plassen...

Hmmm, dat heb ik ook wel eens, dan moet ik 3 keer per uur heel nodig naar de plee, maar later ga ik weer eens in de 8 uur, `k snap er verder ook de ballen niet van. Het is wel vreemd dat als ik zo vaak moet, mijn urine er dan net zo uitziet als water, en als ik om de zoveel uur moet, heeft het weer een gele kleur.

Mirage2000 19-05-2005 20:33

Duidelijk geval van stressincontinentie. http://forum.fok.nl/i/s/vork.gif

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.