![]() |
"vlinders" in je buik
als je verliefd bent :p
weet iemand hoe dat gevoel komt? dat gekriebel in je buik? gewoon nieuwschierigheid, ik ben benieuwd waar het vandaan komt :) |
adrenaline
is het zelfde als je zenuwachtig bent alleen is dit een fijn gevoel omdat je het koppelt aan een leuke gedachte. er zullen vast nog wel wat andere stofjes door je heen stromen dan, maar volgens mij is adrenaline wel het belangrijkst..toch? |
Citaat:
|
Ik meende iets gehoord te hebben over dat 't te maken heeft met het vrijkomen van adrenaline en noradrenaline; dat daardoor je spijsvertering langzamer gaat, en dat geeft het gevoel van 'vlinders' (idd hetzelfde gevoel als zenuwachtig zijn want dan komt ook adrenaline vrij).
|
Ik heb gelezen in een of ander medisch blad dat het aan je darmstelsel (spijsvertering) ligt dat een beetje van streek raakt door alle stofjes en processen en dat je daarom die vlinders voelt.
|
waardoor je ook minder honger hebt dus...
|
Goh, als ik verliefd ben krijg ik juist zin me als een meid vol te proppen met chocola.
|
Phew. Ik vroeg me al af waarom ik al een week niet normaal heb kunnen eten. M'n moeder was al bezorgd en wou me naar de dokter sturen...
Ik vind verliefdheid maar raar hoor. |
Moet je geen rupsen eten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij maken je hersenen als je verliefd bent een of ander stofje méér aan dan normaal. Die stof schijnt ook in chocola te zitten, ik weet niet hoe het heet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29. |