![]() |
Zonder Titel
..
Grootse dichten die als ijzeren speren steken, mij dan fier de rug toekeren en de nietige trots die ik ooit bezat verandert… in verlangen naar woordenschat. Ik weet het niet.. dit staat al eeuwen op de computer maar ik weet niet wat ik ermee aanmoet. Te vaag? |
Nee helemaal niet te vaag!
Heerlijk! Ik had m zelf kunnen schrijven bij wijze van spreken.. de boodschap is er een die elke dichter(es) herkent.. 1e puntje van kritiek: ijzeren speren? waarom ijzer? het woord speer zegt genoeg! gewoon weglaten. 2e: die drie puntjes na verandert zouden volgens mij ook weg kunnen. hetzelfde geld voor de laatste punt maar buiten dat is het een heerlijk gedicht! |
moooii gedicht :) en niet vaag nee.. gwn mooi. (y)
|
Bedankt:)
Over die puntjes achter 'verandert' heb je wel gelijk, Sue1. En dat ijzer kan ik wel weglaten, maar dan loopt het gedicht ineens op een heel andere manier.. grootse dichten die als speren steken, mij dan fier de rug toekeren ik vind het mooier als het gedicht doorloopt, denk ik.. |
Ik vind de vorm van die laatste strofe wat raar, laat je dat zo? Maar tegelijkertijd vind ik die laatste strofe qua inhoud wel weer heel erg mooi(y)
|
Hm, ik weet het niet, misschien heb je wel gelijk en moet het 'verandert' gewoon voor de laatste zin. Heb het uit automatisme gedaan, omdat de laatste zin een beetje afwijkt van de rest.
|
Ik moest hem nog een keer lezen voor ik de boodschap begreep :bloos: ik als enigzins leek voel er nog niet veel bij, maar kan het me van jullie(wijzend naar de wat routine doppers) kant wel begrijpen:D
opzich wel leuk gedaan het gedicht, maar buiten de boodschap om spreekt hij me niet zo aan. Hij is wel erg kort vind je niet;) De verwoording van de eerste strofe vind ik dan wel weer goed, en vooral ijzeren(lkr puh voor alle vorige kritiek :p ) dat geeft kracht vind ik. Kort gezegd: Boodschap is goed, gedicht is minder(cliché ofniet:D) |
'IJzeren' zou ik gewoon zo laten, ik zou er hooguit 'ijz'ren' van maken... Maar ik vind je gedicht mooi. Erg kort, maar wel heel goed verwoord: in enkele regels schep je een mooi, compleet beeld en dat vind ik knap. :)
Over de laatste strofe: wat je zegt vind ik erg mooi, maar de vorm vind ik minder. Dat 'verandert...' hangt er zo'n beetje tussen. Ik zou kijken of je er niet méér mee kan, of je het niet wat mooier kunt uitwerken... De rijm van bezat-woordenschat zou ik zo laten, je verwoordingen ook, maar er kan nog wel het een en ander aan veranderen denk ik. :) |
Dankje voor het kritiek, ik had niet verwacht dat mijn gedicht nog een upje zou krijgen:).
Ik ga er naar kijken. Ik geloof dat ik het ook wel zonde vind om hem zo te houden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |