![]() |
makkelijke gerechten voor twee
hallo allemaal..
mijn ouders zijn 2 weken op vakantie en mijn zus en ik zijn dus 2 weken alleen thuis. mijn zus is erg druk ivm afstuderen en ik vanwege fulltime stage lopen + bijbaantje van 10 uur i/d week. mijn vraag aan jullie is dus: weten jullie nog lekkere, en vooral makkelijke gerechten voor twee personen? want elke dag de Mac of pizza gaat ook snel vervelen ;) bvd! |
weet niet waar jullie van houden natuurlijk, wat ideetjes;
*kip madras, pakje bij de AH zelf kip, appeltje en creme fraise toevoegen en de rijst koken klaar binnen 20 min. *zalmfilet met slauitje, bleekselderij en creme fraise en dat samen in bladerdeeg ong 20 min in de oven. maakt vna de creme fraise samen met uitje en selderij papje dat je op een plakje bladerdeg legt, een plakje zalmfilet er op en daarover weer een plakje bladerdeeg. miss een ideetje? succes :p |
Citaat:
In een (wok)pan ga je de groente roerbakken. 5 minuten. Gooi er tomatensaus door. even een minuutje roerbakken. Gooi de couscous erbij (het water moet er ingetrokken zijn ) en bak het nog een minuutje mee. Hup... lekker maaltje. |
very easy macaroni:
macaroni koken blikje smac kopen, bakken met veel sojasaus kaas raspen alles door elkaar heen mikken lekker met wat kerrie poeder erover |
kant en klaar maaltijden....
rijstmaaltijden pasta's van die pakjes die je overal wel kunt kopen, van die wereldgerechten ofzo. Kijk gewoon wat rond in de winkel, is genoeg keuze... |
mie met kort gekookte prei en in stukjes gesneden omelet, beetje gemberpoeder, zout, peper erdoor, eventueel kant en klare pindasaus erover.
|
pizza
|
Citaat:
|
Taco's
Taco schelpen + kruiden, groenten pakketje, rundergehakt en Taco saus (mild of pittig) halen. Taco's in de oven (zie pak) gehakt bakken kruiden erdoorheen groenten erdoorheen bakken en laten sudderen tot gaar is(ongeveer 5 min. met de deksel op de pan) Tacoschelpen vullen met gehakt mengsel en koude tacosaus eroverheen Lekker! |
Pasta met spekjes en pesto
Nodig: tagliatelli, 1 ui, 1 teentje knoflook, 200 g spekblokjes, blikje hele champignons, potje groene pesto Ui in stukjes snijden, knoflook persen. Samen aanstoven in beetje olie. Daarbij de spekblokjes doen, verder laten stoven. Ondertussen water koken en de tagliatelli gaar koken. Als de tagliatelli bijna goed is, champignons in vieren snijden en bij spekjes doen. Dan pesto erbij doen en eventje mee warm laten worden. Dit mengen met de tagliatelli en klaar! |
Van die wereldgerechten (y)
|
oh of spinazietaart :)
ovenschaaltje invetten, bekleden met bladerdeeg, ontdooide diepvriesspinazie mengen met 2 eieren en wat kaas, en eventueel uitgebakken spekjes, mengsel in het bladerdeeg gieten, wat extra kaas er overheen, 20 minuten in de oven (y) |
Knorr wereldgerechten :o
Heel makkelijk, zo klaar en 1 pak is voor 2 a 3 personen :) |
Citaat:
Aanraders: Griekse Kofta Burritos Roti Bobotie |
Citaat:
|
Al die makkelijke wereldgerechten in die pakken zijn we aan te raden, die zijn ook erg makkelijk. En verder kan je natuurlijk ook best een keer puree-uit-een-zakje maken met groente en vlees erbij. Ook lekker en makkelijk :)
|
nog een suggestie: noodles, je hebt het in kant-en-klare bakjes waar alleen water bij moet geloof ik en zakjes die je moet warmen in een bakje heet water.
Ook kan je zelf noodle-nestjes kopen 1 nestje is voor 1 persoon, dat hoeft maar heel even te koken. In een andere pan wat roerbakgroenten doen en dat wokken met een woksausje, dan de gekookte noodles erbij en dan nog 1 of 2 minuutjes met elkaar roerbakken. Nog een optie: Wraps. De wraps kun je in de magnetron klaar maken en daarbij moet je roerbakgroenten roerbakken in een wok, met zo'n sausje dat wel bij die wrap gedoe zit of eigen woksausje. Deze gerechten zijn allemaal binnen 10 minuten wel klaar (tenzij je misschien kip of vlees erbij wilt, maar ik weet niet hoelang dat moet, want ik ben vegetarier) Ohja, er zijn ook van die pannenkoeken in zo'n kant-en-klaar pak, ook wel lekker op z'n tijd. |
Mijn taktiek met koken is altijd naar de supermarkt gaan en daar aan de hand van wat in de aanbieding is of wat op dat moment je een geweldig goed idee lijkt wat ingredienten bij elkaar schrapen en dat dan klaarmaken.
Macaroni Carbonara is het eerste dat nu in me opkomt, macaroni met een saus gemaakt door champignos, prei en wat spekreepjes te bakken, daar dan melk overheen met zo'n pakje "mix voor champignonsaus" en dan aan de kook brengen. |
Heel veel macaroni, tagiatelle of/en spagetti klaarmaken. Daarna in porties in de vriezer.
Saus gemaakt van spag. saus of van ketchup:D, kun je ook in vriezer dumpen Vlees oid (gehakt of reepjes is makkelijk) klaarmaken, kun je ook in vriezer doen en dan veel kruiden klaar tagiatelle roomsaus Met tagiatelle maar kan ook met spaghetti of macaroni, naja dat klaarmaken. Tagiatelle roomsaus mix met water (staat wel op pakje) vermengen. Dan óf (lekkerste) spinazie er door. Ook lekker als je nie van spinazie houd. Maar wat ook kan is prei er doorheen. Word de saus wel een beetje roze en je moet niet meer dan 1 prei per pakje doen. Het makkelijkste is gewoon, als je van pasta houd (is enigste wat ik eet:D) is om op 1 dag als je tijd hebt meer klaar te maken, net zo makkelijk en dan alles in de vriezer. Kun je natuurlijk ook met aardappelen doen. naja succes liefs, saar |
roerbakprutje.
runderreepjes (of shoarmavlees) met roerbakgroenten en rijst of gebakken aardappeltjes. makkelijk&lekker. |
- Kant-en-klaar-zooi
- Wokken - Aardappelpuree (makkelijk klaar te maken) - Pasteitjes / broodjes (niet elke dag warm eten maakt ook neit veel uit ;) ) - Pasta, als je te veel hebt gewoon bewaren voor de volgende dag en dan opwarmen, bewaart zich goed :) |
Citaat:
Couscous is ook lekker koud met fetakaas, stukjes dadel/rozijntjes, fijn gesneden prei en wortel. Met wat brood erbij vormt het zeker een volwaardige maaltijd. |
Ik maak altijd wraps met maïs en kidneybonen in een van die wrapssausjes en dan gehakt crème fraiche en sla erbij. Gehakt bakken duurt ook maar 10 minuutjes en die maïs en kidneybonen hoef je alleen maar met het sausje op te warmen. Simpel en snel!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |