Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Gebed (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1173716)

Anne 08-05-2005 20:56

Gebed

adem in, langzaam zachtjes rustig
lucht tot in je longen door laten dringen
en dan voorzichtig uitademen.

en ondertussen ook nog genieten
van de groen-goud gekleurde natuur,
met je hoofd in je nek naar
de zachtblauwe hemel kijken, verlangen.

en dan maar geloven
dat alles, ook al onweert je hoofd,
toch ooit wel weer een keer goedkomt.

Thoughtful 08-05-2005 22:35

Wow, simpel, maar ik kreeg er precies zo'n gevoel bij als wat jij lijkt te willen opwekken. De neiging om nergens aan te denken en gewoon lekker rustig tegen een boom aan te gaan zitten, wegdromen :)

Het komt op mij haast meer over als een spreuk, als een kort verhaaltje, als een mededeling, en minder als een gedicht.

Dat vind ik jammer, want verder vind ik het best wat hebben :)

Anne 09-05-2005 08:45

Dank je wel! :) Heb je weleens gedichten van Tjitske Jansen gelezen? Sommigen komen ook op mij over als korte verhaaltjes, maar toch staan ze in haar gedichtenbundel. Niet dat het een excuus is, maar je hebt wel gelijk: het staat in een gedichtenvorm, maar lijkt meer een overdenking. Daarom heet het ook 'Gebed'.

Vogelvrij 09-05-2005 13:06

Dat Thoughtful hem simpel vindt... Soms voel ik me echt dom Vooral de eerste strofe vind ik namelijk echt ingewikkeld, niet echt prettig lezen. Daarna wordt het een stuk beter en al met al vind ik het nog best een leuk, en vooral optimistisch gedichtje.

Mutant_oud 12-05-2005 13:22

Het is precies een geleide visualisatie...
En dat krijg ik er niet meer uit ^^

Anne 12-05-2005 14:41

Citaat:

Mutant schreef op 12-05-2005 @ 14:22 :
Het is precies een geleide visualisatie...
En dat krijg ik er niet meer uit ^^

Is dat positief of negatief? ;)

Mutant_oud 12-05-2005 15:18

Niet zo positief ^^ Maar ook niet negatief, ik weet niet of je het wel eens hebt gedaan? Je gaat mediteren en visualiseren, concentreert je op de ademhaling en gaat dan een wandeltocht door erg mooie dingen maken die omschreven worden. En ook daar positief weer uitkomt.

In die zin is het een mooi geschreven visualisatie, maar als gedicht is het niet echt iets voor mij, maar je kent mij en gedichten dus dat wist je vast al :P.

Snow White 12-05-2005 18:36

Ik vind het niet zo bijzonder. Een beetje té 'beeldsprakerig'.
Ik weet niet of je dit begrijpt maar voor mijn gevoel is het gewoon een actie (inademen) die gewoon uitgeschreven is. Niet echt een speciaal tintje of een aparte twist dat eraan gegeven word. Daarom vind ik hem nogal saai.

Misschien is dat wat Mutant met 'visualisatie' bedoeld? dat een actie gewoon is uitgeschreven?

Mutant_oud 13-05-2005 08:53

Om te visualiseren wordt idd de actie uitgeschreven.

Anne 13-05-2005 09:11

Oké, dan is het dus een geslaagde visualisatie. :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.