![]() |
gebruik van de grafische rekenmachine
in ons examenboekje (alleen van onze school) staat dat we bij economie geen GR mogen gebruiken.. terwijl in het officiële examenboekje staat dat dat wel mag.. en dat laatste boek geldt voor heel Nederland.. dus lijkt me dat wij dat ook mogen gebruiken, toch? :s
|
yup voor je CE mag je wel een GR gebruiken voor economie en M&O
|
Inderdaad, het mag gewoon. Er wordt zelfs bijgezegd dat het geheugen niet gewist hoeft te worden. :cool: :) (y)
|
jah mijn m en o leraar zij vanochtend zelfs dat we de formules en al gewoon mochten in zetten ( we kregen dan toch een formulekaart.. :D )
|
Mag het voor biologie ook trouwens :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gaan jullie er voor economie er ook van alles inzetten?
|
je moet er natuurlijk wel gebruik van maken!
gewoon dingetjes die je moeilijk kan onthouden in dat ding zetten hoe kom ik anders aan een goed cijfer ;) |
Citaat:
|
stomme formules en dingen die je moeilijk onthoud (of weet dat je ze door elkaar gaat halen) erin zetten...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had er echt alles in gezet. |
Bij natuurkunde mag het ook, het wordt ook niet gecontroleerd zei de leraar vanmorgen :) ga ik dus wel gebruik van maken. Ik ben nu op zoek naar een begrippenlijst op internet voor economie om die in mn rekenmachine te zetten, de leraar had dat ons aangeraden..
|
Kzet 'm ook helemaal vol!! En als ze per ongeluk toch controleren is alles met 1 druk gereset.... :evil:
En vorig jaar heb ik m'n GR ook met het examen biologie gebruikt.. |
Citaat:
|
Aan de onderkant van je rekenmachine zit een klein gaatje, als je daar met iets (je passer? of potlood met scherpe punt) in duwt dan is hij gereset... (y)
|
sorry, maar is dat bij de texas TI-83, want die heb ik en daar kan ik t niet vinden
|
Hmmm.. zou kunnen dat het bij de TI anders is, ik heb namelijk een Casio. :bloos:
Maar ik dacht dat het bij klasgenootjes met een TI ook zo ging, we hebben met z'n allen "geoefend" in de klas... :D |
Citaat:
Je hoeft hem niet te wissen, trouwens. Je mag er gewoon dingen in opslaan, gaan ze niet controleren. :) |
het is verboden voor surveilanten om het geheugen van GRs te wissen, je mag er dus alles in zetten. Ik heb er heel veel formules in staan, vooral van wis en natuurkunde. Voor scheikunde de namen van stoffen waarvan ik de structuurformule niet weet en misschien dat ik er voor economie nog wat in ga zetten over elastischiteit enzo, ook weer formules dus.
|
Citaat:
Bij biologie is het ook zo dat je maar 1 of 2 dingen hoeft te berekenen en ik heb gezegd dat ik niet voor alleen het examen bio een andere rekenmachine ga kopen.. Bijna de hele klas heeft hem gebruikt met examen vorig jaar. :rolleyes: Ik weet dat het niet mag, maar ze zijn er bij ons dus niet streng mee. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan kan je ook nog kiezen wat je wilt reseten :) |
Citaat:
|
Hmmmmmmm, waarom wordt er bij ons op school door iedereen nou gezegd dat je wel gewoon vanalles in je Grafische Rekenmachine mag zetten, terwijl we tijdens de examenstunt te horen dat het niet mocht en dat er gecontroleerd zou worden:S............Snapt iemand het nog of..........?
|
Citaat:
het mag nl gwoon |
onze mentor zei dat je gewoon alles erin mag zetten als je dat wilt
|
Ja mensen, je MAG hem helemaal vol zetten. Dus je hoeft hem echt niet te gaan resetten ofzo. Het is volkomen legaal. Anders laten ze je echt niet dat ding gebruiken.
|
:mad: :mad: vind het wel een beejte een ongeregeld zooitje. Zo mocht je nooit spiekbriefjes gebruiken met bv eco en MenO, en nu maakt het geen reet meer uit...als ik dit vorig jaar had geweten, dan was ik nu zowieso met een 7 het examen in gegaan :eek:
|
het is alleen toegestaan met de CE en niet met tentamens.....
|
@ Chloe, het is NIET toegestaan om dingen erin te zetten, heb ik gehoord van ons schoolhoofd. Je mag er dus GEEN programma'tjes inzetten maar alleen voor berekeningen gebruiken.........
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het allemaal best (y) :cool: |
Onze M&O docent vind het ook heel handig, en als 't goed is, staat in het examenregelement dat je niet je rekenmachine leeg hoeft te maken voor de examen :D
|
Je mag gewoon de PROGs gebruiken op het examen. Maak je daar dus maar geen zorgen om.
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |