![]() |
[processor]
Yo dudes & duddettes hier......
k heb ff een vraagje, wie kan me uitleggen over de AMD processors, kijk de pentiums snap ik wel, de 3.0 ghz enz. maar de amd bijv athlon 64 3000+ ofzo, MAAR HOEVEEL GHZ is dat :| :| :| ik heb zelf nog een amd duron op de rond 890 Mhz - -'nog aardig sloom vind ik.....met 380 ofzo ram geheugen......en een geforce FX5700 le videokaart..... en volgens mij kan mn processor de videokaart niet aan ofzo.... want mijn broertje heeft een geforce FX5200 maar dan met pentium 4 natuurlijk daar doet het spel World of Warcraft het goed op, maar bij mij op de amd flikkert hij steeds dus kjan iemand mij vertellen over die klote kloksnelheid van amd, hoe ik dat check, en gelijk vertellen welke processor ik het best kan halen om WOW goed te kunnen draaien> |
Die fx5700 op een 900mhz is super zinloos, je kan beter jouw kaar ruilen met die van je broertje, jij merkt het niet hij wel..
Die kaart is idd te snel voorje cpu.. |
Citaat:
amd werkt met een andere architectuur dan intel en de kloksnelheid is mede hier van afhankelijk om het iedereen makkelijk te maken heeft amd zelf de vergelijkende intel snelheid als naam aan hun product gegeven een amd 3000+ is dus vergelijkbaar met intels 3000 mhz cpu. in tests is te lezen dat vaak de amd veel sneller is vandaar ook de + ;) |
Citaat:
mare iemand suggesties voor nieuwe cpu??? kheb niet zo vee verstand :) heb 250 euro |
Citaat:
Jouw duron 1200 dient ook op 1200mhz te lopen, dan heb je waarschijnlijk de fsb nog op 100mhz staan ipv 133. 9x100 = 900 9x133 = 1200 Kun je eens info van je systeem posten uit everest? http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe |
Citaat:
|
*knip*
|
k haal maar weg, heb alle info die ik nodig heb
Citaat:
Zul je ff op een kundig persoon moeten wachten |
Je FSB staat op 100MHz, deze moet je op 133MHz zetten in je bios. Jouw chipset (SiS 730S) ondersteunt maximaal 133MHz FSB. Dat wordt overigens ook wel eens foutief als 266MHz weergegeven.
|
Citaat:
8.5 x 133 = 1130.5 maar kun je de multiplier verhogen op dat bord? |
Als het goed is moet het gewoon kunnen, anders is het wel erg bezeikte boel.
|
Citaat:
|
Als je opstart op 'delete' drukken :).
|
Citaat:
in mn bios zie ik helemaal niet waar ik mn FSB kan veranderen, tenminste voorzover ik alles gecheckt heb tenzij jij weet in welke categorie het zit, maar ik zie het niet, en op mn moederbord zijn er geen jumpers of switches om die fsb te switchen, DIT ZUIGT KEIHARD MENSEN |
Advent chipset features, kijk daar eens onder :)
|
mss gaat het wel met jumpers enzo... Pak gewoon het boekje van je moederbord (Zoek het op op internet ofzo) en check het stuk Processor Installation
|
Citaat:
|
vroegâh deden ze dat altijd, die legenda. Dus gewoon boekje kijken, daar staat namelijk ook wel in hoe het via het BIOS moet als het op die manier kan
|
Citaat:
En de gebruiker heeft 'niet zo vee verstand'. |
Wat een zooi dan zeg, leuke naam voor SIS en VIA, die biossen gebruikten ze.
Naja, voor kwaliteit betaal je :D. Bordje wat hij heeft staat ook niet meer op de site. |
Hoezo de zekerheid dat het zo'n pcchips bordje is? misschien kijkt de TS niet goed oid..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Was het niet zo dat ze Durons op PCChips moederborden soldeerden en er dan een XP achtige rating aan gaven? Ik ben dit soort dingen nog regelmatig tegengekomen in advertenties voor uberlow-budget pc's.
|
Citaat:
|
Ach... "zooi" vind ik anders een goede omschrijving voor PC Chips meuk ;) Dat zijn echt de Lada's onder de moederborden. Altijd geweest iig, ik geloof dat ze tegenwoordig wel betere moederborden maken dan vroegah.
Citaat:
|
Budget kan je het wel noemen, zo maak je de naam van andere kapot vind ik. Niet eens een fatsoenlijke bios uit geven :|. Dat ze nog moederborden fabriceren, schande.
|
Nog altijd zegt dat meer over PCchips dan over de chipsets van VIA en SiS. Vooral SiS heeft uitstekende en rotsstabiele chipsets gemaakt. Als je jezelf toestaat dat beeld te laten beinvloeden door moederbord-fabrikanten doe je iets verkeerd.
Ik heb overigens zonder problemen PCchips 810LMR borden gebruikt voor lowend servers, enkele draaien nog steeds zonder problemen 24/7, de rest heb ik niet meer in beheer. Wel waren 2 van de 10 moederborden DoA, wat niet zo'n goed teken is. |
ik had ooit een hele zending shuttle borden doa :( naja shit happens.
PCchips is nu niet mijn favo merk en het liefst blijf ik er een heel eind bij bij uit de buurt. in het verleden veel problemen mee gehad. |
Dat is je goed recht natuurlijk. En geeneens zo onverstandig, er zijn genoeg betere low-end/value mogelijkheden op dit moment. :)
|
Epox bijvoorbeeld, high end chipsets nforce 4 SLI. Zeer goede overlock resultaten, en natuurlijk het belangrijkste, stabiel als een vliegtuig.
|
Citaat:
|
Hm, trouwens dat klopt ja. Een Duron Spitfire heeft 100MHz FSB en geen 133MHz. Nu zou hij het misschien wel kunnen halen. Maar hij hoort dus op 100MHz FSB te lopen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30. |