![]() |
hypochondrie
Nog meer mensen die hier last van hebben?
(voor de niet wetenden, google is uw vriend) |
Ja inderdaad, nu ik het gegoogled heb, heb ik er spontaan last van
|
Citaat:
Punt 2: als jij een antwoord oid wil op een niet al te bekende ziekte zou het wel zo makkelijk zijn als ook iedereen ff snel kan lezen wat het is. ik ga echt niet googelen voor een probleem dat niet eens duidelijk is. succes dr mee |
Wat is hypochondrie?
Mensen met hypochondrie denken voortdurend dat ze een ernstige ziekte hebben, terwijl er medisch niets te vinden is dat daarop wijst. Wat zijn de verschijnselen? Mensen met hypochondrie letten voortdurend op hun eigen lichaam en voelen daardoor van alles. Allerlei gewone lichamelijke verschijnselen (zoals een steek, jeuk of kramp, hoofdpijn of een droge mond) worden gezien als teken van een ernstige ziekte. Lichamelijke klachten zijn al gauw reden voor angst en paniek. Ook als een dokter iemand met hypochondrie goed nakijkt en niets vindt, blijft de angst voor een ernstige ziekte aanwezig of deze komt na korte tijd terug. Het is nauwelijks mogelijk om iemand met hypochondrie gerust te stellen. Op momenten dat de angst overheerst kunnen de volgende klachten ontstaan: hartkloppingen, transpireren, duizeligheid, beven; hyperventilatie, benauwdheid, een vervelend gevoel op de borst; tintelingen of een doof gevoel in handen en/of voeten; misselijkheid, maagklachten; het gevoel niet meer te weten wie of waar u bent; het gevoel dat u de controle over uzelf verliest, gek wordt of doodgaat. |
danku danku
heb wel tijden gehad dat ik panisch was voor elk bultje maar hypochondrie..nee heb ik niet. |
niet echt, heb ik t ziekenhuis altijd wel als ik mijn klachten bij iemand herken dat ik denk t zelfde te hebben...
maar das echt maar 2 sec. "ik zal toch niet" en dan ist over :D |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34. |