![]() |
Liever dronken dan dood.
‘Nooit meer samen’ of ‘altijd alleen’
ik leef mijn toekomst in woorden, want waar dromen niet reiken komt verbeelding tekort, maar wie zwijgt over liefde is te laf om te schreeuwen tot alle daken zijn gebroken zijn verbogen onder ’t gewicht van mijn zware hart en handen. Waar passie verstomde krijst zij vals zijn naam, opdat mijn glashart zal breken En dan, Drink! op de liefde, verwijn mijn zwelgend rikketik, het is te laat, maar onverzadigd is mijn hart. |
Waar passie verstomde
krijst zij vals zijn naam, Drink! op de liefde, verwijn mijn zwelgend rikketik, het is te laat, maar onverzadigd is mijn hart. Dit vind ik verreweg de mooiste stukjes uit je gedicht. De rest valt hierbij eigenlijk een beetje in het niets, alsof je daar - misschien - niet lang genoeg over na gedacht hebt. Ik weet het niet, maar voor mijn gevoel spreekt dat minder, terwijl ik de bovenstaande stukjes geweldig vind. Fijn om weer eens wat van je te lezen. :) Jij dicht tegenwoordig ook minder, hè? Mag ik vragen of je daarvoor een reden hebt? :o |
eejz
jullie hebbe wel mooie dinge opgeschreven he? nou khep er ook 1: I'm gonna make you mine and I love you till the end of time. ya, zrry, kben idd in luv :p |
Citaat:
En, ik dicht niet zozeer minder, ik post minder :) Beetje druk, fysiek en emotioneel. |
:)
Ik vind het gedicht op één of andere manier heel mooi, maar tegelijkertijd juist het tegenovergestelde. Het 'Drink!' lijkt soms op precies de goede plek te staan, maar de andere keer ook weer niet... De laatste strofe lijkt vluchtig erbij geschreven, iets wat jammer is. Ik heb geen ideeën hoe je dat aan zou kunnen passen, misschien schiet me zo, of morgen iets te binnen. De eerste en 2e strofe vind ik het mooist. |
‘Nooit meer samen’ of ‘altijd alleen’
ik leef mijn toekomst in woorden, want waar dromen niet reiken komt verbeelding tekort, dat vind ik het mooiste stukje. dat sprong er voor mij uit. ik vind juist het stukje van re3m wat minder, iets te gemaakt naar mijn zin, maar daar zullen anderen het weer niet mee eens zijn:D in het geheel vind ik het een heel mooi gedicht, het lijkt alsof het gedicht niet weet wat wil, en alsof het een uitweg zoekt. dat heb je heel mooi gedaan(y) |
Ik vind het een ja-nee gedicht, aan de ene kant vind ik hem heel mooi, aan de andere kant vind ik hem niet zo bijzonder, en ik weet niet waar het aan ligt.
|
Je post weer :) En Re3m is er ook ineens weer. En Limaon.
Jeej :cool: Ik heb jouw soort gedichten gemist, lekker dromerig met een mooi woordgebruik en een fijne vorm. ‘Nooit meer samen’ of ‘altijd alleen’ ik leef mijn toekomst in woorden, want waar dromen niet reiken komt verbeelding tekort, vind ook ik het mooiste. |
Citaat:
Ik weet niet waarom ik juist die laatse strofe zo mooi vind. De eerste strofe vind ik niet speciaal genoeg. 'Dromen' lees ik tegenwoordig heel veel in gedichten (ook in die van mezelf overigens) en daar heb ik nu even genoeg van. :p verwijn vind ik leuk gevonden. :) |
Citaat:
|
Haha, ja, dat klopt. Ik had het druk :| Maar nu heb ik weer meer tijd... :) Ook om te dichten, hoop ik.
Maar we dwalen af. :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |