![]() |
Hoe maak ik een gastenboek?
ik wil het volledig kunnen beheren dus bijvoorbeeld 2 admins maken die berichten kunnen verwijderen, het is voor een site van een basisschool dus het mag niet te moeilijk zijn een bericht achter te laten.
alvast bedankt voor de hulp!? |
wil je er zelf een maken, of een bestaand script gebruiken?
|
Maken in de zin van zelf maken
of maken in de zin van er opzetten.. en wat wil je? perl, php, remote hosted? |
Er zijn verschillende manieren waarmee je kunt werken. Zo kun je het gastenboek databasedriven maken, hetgeen het makkelijkste is om met admins te werken. Mocht je hier een werkend voorbeeld van willen hebben of zien, mail me maar...
|
een voorbeeld van mijn gastenboek (op een website waarmee ik DRUK bezig ben;)) staat op http://chatfreak.endoria.net . Als het je wat lijkt moet je maar ff hier posten dan krijg je van mij wel even de broncode. Hij werkt wel met een MySQL-database hoor!
|
Citaat:
|
www.phpfreakz.nl staat ergens een voorbeeld
Note: zoiets gebruik je dus als voorbeeld, om van te leren, of als basis. Maar niet om te rippen. |
Citaat:
zou je da wille uitlegge (beetje) want kep wel is vanalles geprobeert mar zonder suc-6 :( alvast bedankt je kunt me ook op msn toevoege of mailen naar wbaast@home.nl |
waarom maak je geen gebruik van DreamBook.com? wel so makkelijk :)
|
Citaat:
staat namelijk mijn gb op, php/mysql met admin (1 admin maar, waarvoor wil je 2 admins?) verder kun je alles zelf aanpassen en gebruik is vrij simpel als je nog interesse hebt; mail dan maar even (tommy_nl@gmx.net) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50. |