![]() |
gehaalde vakken oude HBO studie > vrijstelling?
Weet iemand of je vrijstelling krijgt voor reeds gehaalde vakken op een vorige HBO studie.
Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar Engels gehaald (en nog een paar). Die krijg ik komend jaar weer, krijg ik daar dan vrijstelling voor? |
Ligt eraan of de inhoud van die vakken overeenkomt. Als dat zo is, dan krijg je vast wel vrijstelling. Als 't echt andere stof is, dan natuurlijk niet.
|
Ok, dankje
en als je die vrijstelling krijgt, krijg je dan ook je studiepunten ervoor? Je hebt immers toch een aantal studiepunten nodig, en met mijn vorige vrijstellingen kreeg ik nooit studiepunten :| |
Citaat:
|
inderdaad per school verschillend. En zoveel studiedruk is hbo nou ook weer niet om extra vakken te doen.
|
je krijgt wel studiepunten maar die tellen niet mee voor ibg en je krijgt geen cijfer maar een V`tje of voldoende of 5.5 of whutever
zo was het bij mij :) |
En of je vrijstelling krijgt ligt idd aan of de inhoud van die vakken overeenkomt. Meestal moet je daarvoor een brief schrijven naar de examencommissie, zij beslissen dan of je wel of geen vrijstelling krijgt. Mbt studiepunten:
Citaat:
|
ow trouwens die studiepunten tellen niet meer voor ibg
|
Citaat:
|
hhhmmjah inderdaaad jah :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22. |